• lillsnurpan

vilken är den bästa ålder på barn att åka till Legoland? Någon som nyligen varit där och vet vad det kostar?

Vilken är den bästa ålder att åka till Legoland har barn på 6 1/2, 5 och snart 1 år då vi tänker åka! Får 6 1/2 åringen ta körkort eller måste de ha fyllt 7 år, eller det år de fyller. Hon fyller nämligen 7 i december!
    Vad kostar det att åka dit entre, övernattning, någon som vet om någon har erbjudande om det ex ica har haft det vet jag. Någon som varit på Lalandia tror jag det heter vattenlandet, vad kostar det? Hur långt är det vad kostar bensin? Dyrt att äta där!
    Jag vill gärna veta så mycket som möjligt så jag vet vad man ungefär bör räkna med till semesterkassa för Legoland ca 2-3 dagar. Berätta gärna hur ni gjorde då ni var där, hur många nätter vad tror ni att det gick på för er sammanlagt med allt? Tack på förhand!

• Svar på tråden vilken är den bästa ålder på barn att åka till Legoland? Någon som nyligen varit där och vet vad det kostar?
  • evaoregon

Vi har varit på Legoland i Californien två ggr.  Första gången var barnen 4 resp nästan 7 år.  Andra gången var de nästan 6 resp 8,5 år.  Det passade bra för barn i de åldrarna.  Ettåringen är ju lite liten, men det är perfekt för de andra barnen.

Enligt Legolands sida så ska barnen vara 7 till 13 år för trafikskolan så jag gissar att barnet ska ha fyllt 7 år.

www.legoland.dk/da/Oplev-LEGOLAND/Forlystelser/Miniland/Trafikskole/

• evaoregon

Kalle Anka tidningarna brukar ha något erbjudande om att ett barn får gå in gratis om en vuxen köper en vanlig biljett.  Det brukar vara någon gång under våren.

• Machapuchare

ICAs erbjudande förra året var mycket bra. Vi bodde i kanonfräsch stuga vid Lalandia. Bad i äventyrsbadet + inträde till Legoland ingick. Vi var 7 pers ( varav 3 barn) i en 8- bädds stuga och det var gott om plats. Hade två bilar (kostar extra för båtöverfarten).
    Betalade 9020:- för båtresa (långsam färja dit, snabb hem), tre nätters boende samt två dagars entré.
    Vi var helnöjda!

• Dixie

vi var på Legoland när sonen var 3 år - som tur var är han en lång kille, så han klarade längdgränsen på flera karuseller - medan hans jämnårige kusin inte fick åka en del karuseller.

6,5 och 5 år  tror jag är en bra ålder för Legolandbesök!

Vi bodde på legoland village när vi var där - nu har ju även Lalandia öppnat där, kolla även deras stugor de brukar hålla bra standard och är ju ganska nybyggda! 

• Ulrika1976

Ska till legoland i sommar. Har en son på 4 år. Hoppas han uppskattar det, någon som åkt med en 4åring?

• evaoregon
    evaoregon skrev 2011-02-09 18:19:18 följande:
    Vi har varit på Legoland i Californien två ggr.  Första gången var barnen 4 resp nästan 7 år.  Andra gången var de nästan 6 resp 8,5 år.  Det passade bra för barn i de åldrarna. 
    Ulrika1976 skrev 2011-03-27 17:17:43 följande:
    Ska till legoland i sommar. Har en son på 4 år. Hoppas han uppskattar det, någon som åkt med en 4åring?
    Ja, se mitt inlägg ovan.  Legoland funkar bra med en fyraåring!  Glad
Svar på tråden vilken är den bästa ålder på barn att åka till Legoland? Någon som nyligen varit där och vet vad det kostar?