• Anonym (Orolig)

Normalt att ha ont i nedre delen av magen på högersida vid graviditet?

Har till o från ont på högersida av magen där nere. vissa dagar inget andra lite mer.
    Undrar om nån annan haft så o om det är vanligt?
    Idag har jag haft konstant ont o varit öm ända sen i morse.
    Googlar o har mig men de enda som dyker upp är missfall,utomhavandeskap m.m börjar bli orolig :(
    Är i början av grav o kommer inte ihåg om jag hade så här med första barnet.
    Har inte ringt bm då telefontiderna är mellan 8-8.30 o vid den tid punkten trodde jag det skulle ge med sig.
    Har inte så ont nå mer men lite öm.

Är det normalt?

• Svar på tråden Normalt att ha ont i nedre delen av magen på högersida vid graviditet?
  • Anonym (Orolig)

Ingen?

• Anonym

Jag vet ej om dt är vanligt,men jag hade det iaf.Sökte läkare,dem kollade,men hittade inget.Blev remiterad till kirurg misstänkt bråk i ljumskarnaHi.ttade inget.Oroa dig inte.Men ring vårdcentralen och kolla.

• 89Mamma10o12

Jag hade också ont på just höger sida av magen, googlade också en massa o det stod bara dåliga saker precis överallt. Jag var skit orolig, för jag hade sjuukt ont. Pratade med min bm om detta o hon sa att det var helt normalt bara jag inte blödde. Fast jag blev inte så mycket lugnare utav henens ord eftersom jag vet att även kraftig smärta kan betyda nå dåligt. Men ja allt gick bra fick en fullt frisk liten krabat =).

Fast det är alltid bättre att kika upp saker med personer som verkligen kan sin sak, även om de inte är nått är de ju alltid skönt att veta att det inte är någon fara så man inte behöver ägna graviditeten åt att oroa sig.

• isprinsessen

jeg hadde akuratt samme i dag! men nå har det gått over.. Krysser fingrene for at det ikke er noe farlig!

• MrKlister

Blindtarmen?

(Vet inte om det är vanligt att den spökar till och från såhär, men jag har haft det ett tag och området där det gör ont stämmer exakt, och jag är hyfsat säker på att jag inte är gravid Glad )

• Anonym (Orolig)

Ooh tack för svaren!
    Jag har för mig att jag oxå hade ont vid första grav men kommer inte ihåg om det gjorde så här ont.
    Blödningar har jag inte haft eller annat bara illamående o ont.
    Ska prova om vc kan ge mig svar.
    Prata med min bm om de på inskrivningen att jag haft lite ont men hon reagerade inte på det o sa inte mer än att man kan ha lite ont när de växer men har ju haft flera timmar idag så blir llite orolig,

• finskaflikkan

Jag hade oxå så i början av mina graviditeter och kan än idag ha de (gravid i v.37). 
    Och i början e de mkt som ska på "plats" i magen därinne... Kan va tarmarna som spökar, dina ligament som spökar och gör ont.. Att livmodern växer och allt därinne blir till KÄNNS!
    Så jag personligen skulle inte va orolig så länge jag inte blöder, men är du de så ring bm eller kk och fråga om du får komma in för koll åtminstone! Lycka till! 

• Majmamma1984

Jag hade samma under min förra graviditet, jag åkte in i v. 8 och var orolig föra tt jag hade ont på vänster sida, de gjorde ett VUL och konstaderade att livmodern lutade och växte åt vänster men att det skulle räta upp sig, det gjorde den också efter bara några veckor.

• ego

Det är väl "rätt vanligt" att gravida kan drabbas av gallsten vilket kan ge värk/ömhet på höger sida...inte farligt men kan göra jäkligt ont.

Smärta är oundvikligt...lidande är frivilligt
Svar på tråden Normalt att ha ont i nedre delen av magen på högersida vid graviditet?