• Svar på tråden Ont att tatuera ryggen??
  • R3becca

Jag gjorde min första tatuering på ryggraden, mellan skulderbladen. Den är ca 20*15 cm stor, och det gjorde rätt ont, ja.
    Dock tycker jag det gjorde ondare på fotknölen :/ 

• ia1230

Det gör ont att tatuera sig! Det vet alla som gjort det, att påstå nått annat är att luras. Sen är vi olika mottagliga för smärta, en vän till mig kan max ha 90min sittningar annars börjar hon skaka. Själv klarar jag 3h utan problem. Sen skulle jag beskriva det som brännande och svidande, när det är som jävligast för mig känns det som "tusen nålar". Och när det känns minst känns det som ett djupt kliande nästan som massage på insidan ;). Det kan även ha lite med dagsform och hur mycket man blöder att göra. Lycka till och hoppas det går bra!!

• luckyme83

ont gör det mer eller mindre...
    jag har på nacken, svanken och underarmen...
    jag tyckte underarmen gjorde ondast av dessa ställen....

längsta sittningen jag haft var 5.5 timme....jag var helt slut efteråt ....

• Smulan 89

Jag har en tatuering på skulderbladet och en på ena isdan av svanken typ. Tyckte nog inte att det var så farligt och då har jag låg smärtgräns. Har en på handleden och det var det värsta jag har vart med om. Föder hellre barn igen :P

• Spexig

Jag har en nere på ena sidan o den gjorde lika jävla ont som den nere på sidan på magen. Som att någon sitter o rispar med en rostigt kniv i ett öppet sår. I en timme... Jag kanske är extra känslig. Nålrädd, dessutom. Men klart värt det!

• cookieslayer

Ont gör det väl alltid, men sedan beror det ju lite vart på ryggen hur ont det kommer att göra. 

• Smillasmatte
    cookieslayer skrev 2011-02-15 13:38:43 följande:
    Ont gör det väl alltid, men sedan beror det ju lite vart på ryggen hur ont det kommer att göra. 
    exakt... Denna jag har gjort på skuldran/ryggen gjorde ju som mest ont när hon gick över skulderbladet och ryggraden.. ehh ajje Skrikandes.. man har ju inte så himla mkt underhudsfett där..Men annars tyckte jag att det gick bättre än förväntat.. Satt i 5 timmar sen häpp häpp så var den färdig...Skrattande
  • ängeln83

Men oj så olika det kan vara, den jag har på underärmen tycker jag gjorde minst ont, den kändes knappt. Har en ganska stor i svanken, ca 20 cm hög och som går ut på sidan, den gjorde ont, speciellt när han körde på ryggraden och ut mot sidorna.

★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥ busenochbusan.blogspot.com/
  • Mollly

Jag har en tribal mellan skuldrona, en på skuldran och sen en som går från höger höft upp mot vänster sida, typ vid bh bandet svänger den upp och går runt dom andra tatueringarna. Ganska stor med andra ord. Jag kan inte påstå att det gjorde ont. Visst det känns. Men det är mer en brännande känsla. Har även hela över armen och en i ljumsken upp på magen. Men ingen av mina ha gjort ont.

• Lördagkväll

nja beror på vart på ryggen du gör den.. svanken gjorde tokont, dom jag har på skldrorna kändes knappt och då blir inte jag särskilt bortdomnad som dom flesta andra verkar bli

Svar på tråden Ont att tatuera ryggen??