Ska jag skicka ett brev till min f.d vän som ska ha barn?
Jag ska försöka göra en lång historia kort.
Jag hade en vän, vi var bästisar som barn och gled i tonåren ifrån varandra.
Men när vi var äldre träffades vi igen och vi hade skitkul ihop och blev väldigt tighta.
Problemet är bara att under tiden vi umgicks var jag en emotionellt vrak. Jag sålde sex, mådde jävligt dåligt och försökte hålla uppe en fasad för allt och alla.
Till råga på allt är jag också jävligt konflikträdd och den här kompisen är lite av ett rivjärn, vilket gjorde att jag undvek alla konflikter med att sluta höra av mig till henne.
Det gjorde henne såklart väldigt sårad, jag gjorde det inte bara en gång utan fler. Varje gång jag hade gjort det skämdes jag som en hund och det resulterade i min absolut värsta fobi - en konflikt och en konfrontation.
Hon undrade alltid varför jag gjorde så. Det kunde jag inte förklara.
Numer mår jag bättre och går hos psykolog. Vi har inte hörts av på säkert ett halvår, det är nog mer.
Under tiden vi fortfarande var vänner kämpade hon för att bli gravid. Nu är hon det och ska snart föda.
Jag har fortfarande inte grattat henne eftersom hon bett mig dra åt helvete (vilket jag förstår)
Nu funderar jag på att skriva ett handskrivet brev till henne och gratta henne men också be om ursäkt för all skit jag utsatt henne för.
Tanken är inte att vi ska börja umgås igen, men det känns oerhört dåligt att inte ens gratta sin före detta bästis till graviditeten.
Men jag har inte velat göra det då jag ville lämna henne helt ifred, jag vet att hon har saknat mig, hon har lite av en hatkärlek till mig eftersom jag är en superbra vän när jag inte mår skit.
Vad tycker ni, ska jag låta henne vara helt ifred eller ska jag skicka brevet?