Pussakaninen skrev 2011-02-09 14:01:31 följande:
Min mor jobbade med hästar när hon var barn. Hon flyttade till usa och red in hästar + tävlade i dressyr/hoppning. Hon var väldigt känd inom häst världen på den tiden om man säger så.
Men hon gav inte upp hästarna bara för att jag föddes. 3 dagar efter att jag födds var jag med henne i stallet varige dag från morgon till natt, vi bodde imprencip i stallet. Efter någon månad köpte hon en jätte snäll liten ponny som jag fick. Den satt jag på/sov på hela dagarna. Väldigt duktig ponny var det faktiskt, kunde gå lös men gick ändå med mamma överallt. Och när hon red stod hon (hästen) utanför grinden och väntade.
Sen flyttade vi till sverige efter några år och jag började rida så fort jag kunde. Kommerhåg att jag tävlade i påskhoppet när jag var 4 på en 176cm hög hignst, haha. Bilderna får en att skratta, Dock var ju inte hindrena så stora precis.
Oj, jag ska sluta prata. Det jag ville ha fram var att ge inte upp stallet, du kan vara där lika mycket som innan. Ta med dig ungen. Och intrudicera den till hästarna så har vi en ny stjärn ryttare om några år ;)
haha 176 och 4 år det var inte dåligtdet :)
Jag önskar att det var så enkelt som det låter men nu när jag är mamma ledig funkar det ju men det är sedan när man ska hinna med ett jobb också, är så rädd att familjen kommert bli lidande, sedan är det ju det där med ekonomin med.. blir ju inga pengar över som man kan ta semester eller så med heller som man kan vill göra med sin familj med.... men samtidigt när jag är i stallet så älskar jag ju det! det är ju någon som jag identifierar mig själv med...
Jag tävlar och tränar med och har en ganska så fin häst så det finns inte för mig att rida på halvtid eller att låna ut han heller . Jag är lite så att om jag ska rida och ha kvar honom så ska det vara till 100 procent, varav jag sitter i min tankar just nu!
till saken hör också att han är 14 år i år och ska jag sälja honom och få ut lite bättre betalt så är det ju nu...
Tror att det är lite skillnad om jag har levt på hästar fullt ut men nu är det "bara" min dyra hobby..
är du själv mamma nu med hästar?
kram*