• Anonym (orolig mamma)

normalt värde för Basofil granulocyt

fick se ett provresultat till min son, som jag inte fick svar på. va en usk som plockade fram det och säger" där va något som inte va bra, men det är inte min sak att ta, det får läkaren säga" Såg att den hette BASO och har kommit fram till att det handlar om BASOFIL GRANULOCYT.

nu är jag inte ute efter att höra något provsvar här på FL, men det jag undrar är VAD ska värdet ligga på? t.ex. 0-0.1 per liter blod..

någon som förstår och kan??

• Svar på tråden normalt värde för Basofil granulocyt
  • Anonym (orolig mamma)

ingen som har en aning??

• Anonym (mmm)

det är vita blodkroppar ett högt värde på dem kan vara tecken på en infektion. basala granulocyt är mobils alarmceller som cirkulerar i blodet vid infektionet släpper dom ifrån sej en rad med substanser, det har inget att göra med cancer. Är ditt barn sjukt? en usk får inte uttala sej som hon gjorde det är läkarens sak. nämn det för läkaren att hon tjabbade.

• Anonym (mmm)

är ditt barn allergiskt? det har med det att göra oxå 0.0-0.1 är normalvärde

• Anonym (orolig mamma)
    Anonym (mmm) skrev 2011-02-09 22:09:03 följande:
    det är vita blodkroppar ett högt värde på dem kan vara tecken på en infektion. basala granulocyt är mobils alarmceller som cirkulerar i blodet vid infektionet släpper dom ifrån sej en rad med substanser, det har inget att göra med cancer. Är ditt barn sjukt? en usk får inte uttala sej som hon gjorde det är läkarens sak. nämn det för läkaren att hon tjabbade.
    Ja han är sjuk, dom har tagit en massa prover, men vi får inte reda på något på ca 2-3 veckor. proven skulle skickas kors och tvärs i sverige och de tog ett tag innan de skulle bli färdiga. USK trodde då inte att läkaren skulle ringa innan, vilket ju kanske inte är så konstigt, men att få veta att "oj där va något som inte va bra" till att få vänta såpass länge.

värdet 0-0.1 va bara ett exempel jag skrev, han har 0.11 . Därav att jag undrade vilket som är det normala värdet på just "baso"
Svar på tråden normalt värde för Basofil granulocyt