• Anonym (orolig)

blöder från sår i underlivet!! vad göra?

jag har precis fått ett sår(uppkom under samlag), alltså som de blöder ifrån. har kollat i spegel. det är som något vasst kommit emot..

är det farligt om jag bara låter det självläka, för det gör det väl?

Ska jag gå o uppsöka vårdcentral?

snälla svara mig och gör mig lugn..

är det vanligt att det kan bli så?
    Jag var väldigt torr och det var dumt gjort.. men det liksom bara blev..

trodde jag fick min mens, men upptäckte såret då det svider lite.

sitter innanför blygläppen ganska lång högt upp, alltså det strömmar ju inte blod, men det är ett öppet sår.

• Svar på tråden blöder från sår i underlivet!! vad göra?
  • viseversa

Jag tror absolut det läker av sig själv. Är du säker på att det inte sitter något vasst i såret som glas? Om inte så tror jag det komemr läka relativt snabbt. Det läker väldigt bra i underlivet. När jag födde barn nr två fick jag en reva som var ganska stor men den behövde inte sys utan läkte fint själv! 

• Anonym

Det är inte herpes?

Hur kunde du få ett sår av samlag?

• Anonym (orolig)
    viseversa skrev 2011-02-09 18:32:16 följande:
    Jag tror absolut det läker av sig själv. Är du säker på att det inte sitter något vasst i såret som glas? Om inte så tror jag det komemr läka relativt snabbt. Det läker väldigt bra i underlivet. När jag födde barn nr två fick jag en reva som var ganska stor men den behövde inte sys utan läkte fint själv! 
    tack för dina lugnande ord. <3
  • Anonym (orolig)
    Anonym skrev 2011-02-09 18:33:12 följande:
    Det är inte herpes?

Hur kunde du få ett sår av samlag?
    nej helt säker inga könssjukdomar.

Det undrar jag också! därför jag är orolig.

vi var väll ganska brutala o snabba o ja va konstigt nog torr.. vilket jag inte märkte och jag tror vid ett tillfälle han "pricka" fel.. och kanske de uppkom då. för det är ju liksom innaför blygläppen längst upp där den börjar.. i vecket typ
  • Anonym (orolig)

hur snabbt ungefär läker det? :)

• viseversa
    Anonym (orolig) skrev 2011-02-09 18:39:16 följande:
    nej helt säker inga könssjukdomar.

Det undrar jag också! därför jag är orolig.

vi var väll ganska brutala o snabba o ja va konstigt nog torr.. vilket jag inte märkte och jag tror vid ett tillfälle han "pricka" fel.. och kanske de uppkom då. för det är ju liksom innaför blygläppen längst upp där den börjar.. i vecket typ
    Tycker inte det är det minsta konstigt. Man kan spricka vid sex om man är för torr och kör på för vilt! =). Ta det lite lugnare nästa gång bara. och nej jag tycker itne du ska oroa dig så mycket. Se bara till att vänta med sex tills det läkt för din skull. Är ändå itne så skönt om det svider hela tiden!
  • viseversa
    Anonym (orolig) skrev 2011-02-09 18:40:53 följande:
    hur snabbt ungefär läker det? :)
    Tja en vecka kanske! Eller kanske mindre. Du kan ju smörja med lite olivolja eller någon annan mjukgörande kräm man kan ha i underlivet så det inte skaver och svider så mycket. dwet är ju slemhinnor och om du tänker dig att du biter dig i läppen så det blöder och hur fort det brukar läka så är det ungefär samma med underlivet. 
  • Anonym (ajaj)

jag har varit med om din sitts ett x antal ggr pga att jag har tendens att bli torr och det finns igentligen inte så mycket du kan göra. det läker inom ett par dagar/1 vecka. avstå från samlag bara det kan förvärra det. tvätta med mild tvål som inte irriterar ex lactasyd (inte parfymerad)

• Anonym (orolig)
    Anonym (doktor) skrev 2011-02-09 20:52:08 följande:
    plåster?
    vilken komisk doktor..

antar att det mår bättre av att "luftas" så mycket det går.
  • Anonym (ajaj)

ja precis du kan inte göra så mycket åt det själv det får självläka. fick så sj illa en gång o det tog 2 veckor innan det blev bra :S

• Anonym (orolig)
    viseversa skrev 2011-02-09 19:10:36 följande:
    Tycker inte det är det minsta konstigt. Man kan spricka vid sex om man är för torr och kör på för vilt! =). Ta det lite lugnare nästa gång bara. och nej jag tycker itne du ska oroa dig så mycket. Se bara till att vänta med sex tills det läkt för din skull. Är ändå itne så skönt om det svider hela tiden!
    tusen tack för dina svar! :)
    men hur kan de komma sig att de spricker just där? blev så himla förvånad. att det kan spricka upp så överhuvetaget gör mig förumplad..
  • Anonym (orolig)
    Anonym (ajaj) skrev 2011-02-09 22:45:53 följande:
    ja precis du kan inte göra så mycket åt det själv det får självläka. fick så sj illa en gång o det tog 2 veckor innan det blev bra :S
    oj usch :(
    hur illa?
  • Anonym (orolig)
    Anonym (ajaj) skrev 2011-02-09 19:13:24 följande:
    jag har varit med om din sitts ett x antal ggr pga att jag har tendens att bli torr och det finns igentligen inte så mycket du kan göra. det läker inom ett par dagar/1 vecka. avstå från samlag bara det kan förvärra det. tvätta med mild tvål som inte irriterar ex lactasyd (inte parfymerad)
     tack för tipsen. :) jag hoppas de ska läka fort.

de verkar som de inte vill sluta blöda. alltså de rinner ju inte, men de e ju ett "köttigt" sår. kanske 1 cm..
  • Anonym (orolig)

jag såg bättre nu, det är jätte litet, inte ens 1 cm. o ingen reva mer runt som ett stick . men det vill ju gärna blöda..

• Anonym

Hej. Svarar lite sent men hoppas på svar.. Jag har vart med om exakt samma sak nu. Fast jag har fått ett "rivsår" på inre blygläppen. Mitt sår vill inte heller sluta blöda. Hur lång tid tog det innan det slutade blöda för dig? Och läka? Är det någon annan som "råkat" ut för samma sak som mig? Tacksam för svar. (Blir lite orolig när det inte slutar blöda)

• Anonym (Dum?)
    viseversa skrev 2011-02-09 18:32:16 följande:
    Glas?

Tror du inte man märker om någon för upp något glasaktigt, som går i sönder?
Svar på tråden blöder från sår i underlivet!! vad göra?