• Rockabilly

Ge mig tips på hobby och pyssel!!

Det jag vill ha tips på är vad jag kan göra om kvällarna! Jag vill ha hobbytips!! Dock inte scrapbooking.

Sen vill jag gärna ha lite tips på vad jag kan hitta på med min dotter som är 2 år i april. Hur kan jag stimulera henne? Jag har köpt kritor, block, lera.. Men det är lite uttjatat nu! Vad kan vi hitta på för pyssel??

• Svar på tråden Ge mig tips på hobby och pyssel!!
  • Nyfiken gul

För dig:

Dockskåp - miniatyrer i allmänhet
    Stora pussel
    Handarbete - virka, sticka, knyppla, nåta, broderi,
    Måla - akvarell, olja, oljekritor
    teckna
    Korsord
    Sy på symaskin
    lär dig ett språk - finns ju som hemmakurs du kan lyssna på i stereon hemma
    danskurs
    finns det något särskilt du är intresserad av som du kan fördjupa dig i ?   (jag är historieintresserad och jag går gärna på museeum tex och lär mig mer, lånar böcker, gör särskilda resor tex för att besöka kända platser osv.. )

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Rockabilly

Tack så jättemycket för tipsen! Har bestämt att jag ska börja sy!

Du har inge tips på vad jag kan hitta på med dotra? Glad

• Popov

Minna barn är i skolåldern, vi gör brädspel tillsammans. Sen har detta blivit till en hobby för mig så jag gör även vuxenspel

En tvååring tycker inte det är uttjatat att göra saker flera gånger. Du kan ha olika teman när du skapar i lera eller måla. Försök vara lekfull när du gör saker, tex. om ni ska sjunga så kan ni göra enkla musikinstrument och använda.

I can't lie to you about your chances, but... you have my sympathies
  • Anette91

Köp småträlådor och få din dotter att måla på dem, de kan vara kul och sen kanske de även funkar att ha de som leksakslåda, då kan hon stolt ta fram sin egengjorda låda när hon börjar leka hemma med kompisarna om nåt år.. Kolla in på panduro.se =D

• Soosiie

Hej!

Jag driver en pysselblogg kolla gärna in min blogg för inspiration. :)

soosiie.blogg.se

Ha det bra!

/soosiie      

• Rockabilly

Tack för tipsen! Ska genast kolla in allt!

• Rockabilly
    virre80 skrev 2011-08-17 08:09:44 följande:
    Med 2 åringen- gör ett eget memoryspel
    Åh! Det ska jag göra! Tack!
  • R H

Hejsan jag har problem att ta mej ut p.g.a sjukdom...
    skulle därför gärna vilja ha tips på Hobby att kunna utför i mitt hem?Plus
    att det inte får vara för bökigt att ta undan när man inte använder pysslet för stunden..
    Tänkt på att måla egna vykort.??
    Hur får man i så fall tag i mallar till det och vart kan man köpa blanka vykort??
    Kom med fler tips!!!!tack på förhand.seriösa tips är det jag vill ha.INGET ANNAT"

Svar på tråden Ge mig tips på hobby och pyssel!!