• Lycka 1

Någon som vill hänga med på GI rivstart!

Under det senaste året har jag tappat 10kg med hjälp av Naturdiet (pulver) och gi-tänk.

Jag har ca 7-10kg kvar att gå ner men har nu bestämt mig för att bli lite snällare mot mig själv. Jag mår inte bra av pulverdiet och ska därför lämna det bakom mig och satsa på ett liv med GI istället.

Jag börjar med GI rivstart några veckor och ser hur det går. Även fast jag tänkt gi ganska länge så känner jag mig endå som en nybörjare nu.

Hoppas att det är någon mer som vill hänga på?! Så kan vi peppa varandra, byta tips och idéer.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-10 21:09
    Jag har startat en viktblogg

www.delillaextra.blogg.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-17 09:16
    Jag har kommit fram till att LCHF är rätt kost för mig. Men GI rivstart el fas 1 är nästan samma så vi fortsätter skriva här endå!
  • Svar på tråden Någon som vill hänga med på GI rivstart!
  • Lycka 1

Andra dagen idag. Första gick faktiskt galant!

Igår åt jag kesogröt med hallon till frukost. Det var rätt ok men idag åt jag istället vanlig keso och värmde hallonen istället och hällde över. Mycket godare.

Vad äter ni till frukost?
    Vad äter ni till mellanmål och hur många mellanmål?

• Lycka 1

Nu är andra dagen avklarad . Det går superbra!
    Är inte sugen på att äta något onyttigt alls.

Nu ikväll känner jag mig trött och lite tung/seg i huvudet. Men det är väl precis så det ska kännas kan jag tänka. Bara att kämpa på så går det över.

Idag har jag varit borta hela dagen. Skulle äta lunchen på Arlanda men hittade inget som passade. Ville inte betala 120 spänn för en sallad där jag endå inte kunde äta allting. Så jag åt en Alleva bar istället. Vet inte vad det kan vara för gi på en sån men just då kändes det som bästa alternativet iaf.

Till middag har jag ätit lax och broccoligratäng och till det en sallad på rucola, paprika och lite fetaost.
    Jag är alltid hungrig på kvällen och supersugen på något gott vid den här tiden. Men idag är jag mätt och inte alls sugen . Dricker en kopp grönt te nu och känner mig nöjd med dagen.

• bubbelmaja

vad kul att det går bra för dig. Jag är intresserad av mat och tänker gi. Men ska inte köra någon rivstart nu, utan kör på. Så jag är inte en av dem du söker kanske, men kan vara bollplank ändå. Kul att dela recept och idéer kanske!

• bubbelmaja

Inte rivstart i ordets rätta bemärkelse kanske, men då och då kör jag mer strikt än andra gånger. Men tar det som det kommer. Är något riktigt värt det äter jag det! Men jag har ingen övervikt. fär mig handlar det om att stanna där jag är och att må bra. 

• bubbelmaja

Men jag älskar gi-tänket. HAr lagat så mycket god mat sedan jag började, för ett år sedan. Hittat massor med, för mig nya produkter, tex bovete, kornris mm 

• Lycka 1
    bubbelmaja skrev 2011-02-10 20:25:15 följande:
    Inte rivstart i ordets rätta bemärkelse kanske, men då och då kör jag mer strikt än andra gånger. Men tar det som det kommer. Är något riktigt värt det äter jag det! Men jag har ingen övervikt. fär mig handlar det om att stanna där jag är och att må bra. 
    Det är den inställningen jag har nu också. Jag har 9kg kvar att gå ner nu men jag ser inte gi som en bantningskur utan jag vill ha det som en livsstil.
    Sen gör det ju inget om jag lyckas tappa dom här kilona.
    Mitt bmi ligger på 24,9 nu så jag ligger ju inom det normala men jag känner mig lite överviktig.
  • Lycka 1
    bubbelmaja skrev 2011-02-10 20:26:21 följande:
    Men jag älskar gi-tänket. HAr lagat så mycket god mat sedan jag började, för ett år sedan. Hittat massor med, för mig nya produkter, tex bovete, kornris mm 
    Hur använder du bovete och kornris?
    Du får gärna dela med dig lite recept på bra mat som passar i rivstarten.
  • bubbelmaja

Om du söker på kornris eller bovete i min blogg får du nog ganska många träffar. Jag bloggar om nästa alla bra mat jag lagar, resten gömmer och glömmer jag :)

Bovete brukar jag blanda med ris, eller som det är. Kornris istället för ris. Gott när man vant sig. Koka i buljong, kanske spännande kryddor som gurkmeja också.  

Svar på tråden Någon som vill hänga med på GI rivstart!