hjälp!!! måste hitta en lösning!!
Hej på er alla!!!
Har ett stort problem som är att min ex inte kan få ihop det!
Hon har allt som allt utgifter på 14200kr/mån och det är minus mat, hon får ut ungefär 1 .
samt så får hon från mig 3000kr i månaden, vissa månader mer.
hon tar hand om 2 barn en på 4 månader och den andre på 6 år.
Jag åker till henne när jag är ledigt sover där vissa nätter.
Det som är problemet är ju att när hon kommer ur mamma ledigheten. hur ska man ha tid med att lämna ena barnen till skolan. Ta hand om den andre och jobba samtidigt. sen hämta 6 åringen.
tillbaka till jobbet. till 19:00 åka hem, få barnen till sängen.
min ex vill att jag ska flytta tillbaks igen för att hon ska kunna ha lite ledighet från barnen, och det kan jag förstå.
Jag har förresten ett jobb där jag jobbar 12 timmars pass som är från 07-19. vilket jag inte kan fixa så det blir bättre.
Enda sättet är att jag skaffar mig ett nytt jobb som passar mig, vilket är ganska svårt nu för tiden. men jag är ledigt lördag och söndagar. vilket jag är hemma hos ex:et då.
Vi har förresten ingenting ihop längre förrutom barna. och jag bor med nån annan. vilket gör det hela lite svårare för mig att flytta ihop igen.
vad ska man göra? ska man verkligen flytta ihop.
eller att jag chansar på att hitta ett nytt jobb där jag jobbar fullt ut en vecka och den andre vecka jobbar kanske från 08-16. vilket jobb har sådana tider?
och ex:et jobbar på en resebyrå vilket hon inte kännar så himla bra heller.
behöver en bra lösning för att jag vill hjälpa henne med både barnen och att hon ska kunna få lite ledigt från barnen också.
pratar med henne varje dag och märker att hon kommer snart att bryta ihop.
och det vill jag inte för barnen skull.