• Anonym (jobbigt!)

Trodde det var en vanlig svampinfektion!

I flera år, sedan ca 5 år tillbaka har jag gått och burit på en svampinfektion som jag aldrig fått bukt på. Idag gick jag till en gynekolog och fick veta detta.

1. Det är inte svamp, det är kondylom. Jag hade aldrig haft sex då jag fick det, men fick det ändå! Eller om det som var från början var en vanlig svampinfektion, det vet vi aldrig. Men just nu är det kondylom som jag har.
    2. Jag har PCO.
    3. Jag har vestibulit.

Jag och min sambo har sällan sex just för att jag kännt mig äcklig pga "svampen" som jag nu vet är kondylom som även smittar. Vi har inte haft sex så ofta just för att det gör så jävla ont, vilket är skönt att veta att det är vestibulit, att jag fått veta vad det beror på. Det som inte känns så himla kul är att jag har pco, vilket jag tror kommer vara jobbigt för mig då vi väl kommer vilja ha barn eftersom jag förmodligen måste ha hjälp för att kunna skaffa detta. Inte heller är det väl kul att ha vestibulit då det gör så jäkla ont!

Jag trodde allt detta berodde på en enkel svampinfektion som jag så enkelt skulle bli av med med hjälp av medicin, nu känner jag mig som ett hopplöst fall. Det kommer alltid att göra ont och det känns som om de där jäkla äckliga vårtorna som jag har aldrig kommer att försvinna. Begriper inte ens hur jag fick dem i första hand!

Någon som har varit med om liknande eller har något av detta jag skrivit om? Vill bara ha någon att reflektera med.

• Svar på tråden Trodde det var en vanlig svampinfektion!
  • Anonym

Kondylom får man genom sex.

• Anonym (Me)

Hur fick du kondylom utan att ha sex?

• Anonym (jobbigt!)

Jo tack jag vet, men svårt att få kondylom då man aldrig haft sex. Jag hade det innan jag träffade min sambo, som aldrig har haft sex innan han träffade mig. Just pga svampinfektionen så har vi aldrig haft oskyddat sex heller. Helt ologiskt!

Gyn sa att man kunde få det genom att basta eller liknande, men vem sitter helt naken direkt på en offentlig bastu? Mer troligt att det skulle kunna hända på en toalett.

Börjar nästan fundera på om någonting hänt mig som jag inte vet om, dock gick jag aldrig på fester på den tiden utan var en hemmatjej som hyrde 5 filmer varje helg.

• Anonym

Vet inte om det smittar på det sättet...men kan det smitta från mor till barn vid födseln? Eller via handddukar kanske? Det kan ju ligga latent men det går väl att bli av med......alltså att det blir vilande men att vårtorna går bort i alla fall.

• semlorna

Behöver du råd för att få bukt på vestibuliten eller andras erfarenheter kan du höra av dig. Haft vestibulit i många år och kan svara på en del iaf.

• Anonym (...)

Det kan smitta via en födsel ja...

Men kul att behöva fråga sin mor "Du morsan, det är inte så att du hade/har kondylom eller så?"

Jäkligt skumt hela grejen TS

• Anonym (jobbigt!)
    Anonym skrev 2011-02-09 22:24:41 följande:
    Vet inte om det smittar på det sättet...men kan det smitta från mor till barn vid födseln? Eller via handddukar kanske? Det kan ju ligga latent men det går väl att bli av med......alltså att det blir vilande men att vårtorna går bort i alla fall.
    Ja det kan smitta vid födseln, men borde man inte fått det som barn då istället än runt 17?  Vad jag har läst om det så har jag ju alltid viruset men vårtorna kommer och går.
  • Anonym (Me)
    Anonym (jobbigt!) skrev 2011-02-09 22:21:30 följande:
    Gyn sa att man kunde få det genom att basta eller liknande, men vem sitter helt naken direkt på en offentlig bastu? Mer troligt att det skulle kunna hända på en toalett.
    Men vem sitter och gnider underlivet mot en toalett? Man sitter ju inte PÅ ringen med rumpan direkt, bara med låren.
  • Anonym (:-()

Jag hade inte haft många sexparners innan jag träffade min nuvarande, och har alltid skyddat mig med kondom. Men det visade sig när jag var gravid att jag bar på kondylom, som då blossade upp. Min sambo testade sig i samband med att i träffades, och han har det inte.
    Mina vårtor satt ganska långt ut mot låren/rumpan och där täcker ju inte kondomen. Så antagligen har jag blivit smittad så enligt gyn. tack och lov gick de iaf tillbaka när gravidteten var över. Hade ingen aning att man kunde få det så.

Förstår din äckelkänsla, och lider med dig TS!

Svar på tråden Trodde det var en vanlig svampinfektion!