Trodde det var en vanlig svampinfektion!
I flera år, sedan ca 5 år tillbaka har jag gått och burit på en svampinfektion som jag aldrig fått bukt på. Idag gick jag till en gynekolog och fick veta detta.
1. Det är inte svamp, det är kondylom. Jag hade aldrig haft sex då jag fick det, men fick det ändå! Eller om det som var från början var en vanlig svampinfektion, det vet vi aldrig. Men just nu är det kondylom som jag har.
2. Jag har PCO.
3. Jag har vestibulit.
Jag och min sambo har sällan sex just för att jag kännt mig äcklig pga "svampen" som jag nu vet är kondylom som även smittar. Vi har inte haft sex så ofta just för att det gör så jävla ont, vilket är skönt att veta att det är vestibulit, att jag fått veta vad det beror på. Det som inte känns så himla kul är att jag har pco, vilket jag tror kommer vara jobbigt för mig då vi väl kommer vilja ha barn eftersom jag förmodligen måste ha hjälp för att kunna skaffa detta. Inte heller är det väl kul att ha vestibulit då det gör så jäkla ont!
Jag trodde allt detta berodde på en enkel svampinfektion som jag så enkelt skulle bli av med med hjälp av medicin, nu känner jag mig som ett hopplöst fall. Det kommer alltid att göra ont och det känns som om de där jäkla äckliga vårtorna som jag har aldrig kommer att försvinna. Begriper inte ens hur jag fick dem i första hand!
Någon som har varit med om liknande eller har något av detta jag skrivit om? Vill bara ha någon att reflektera med.