• mysmamman84

    Väntar barn med en annan men min kille vill adoptera

    Jag är gift med en man som inte är pappan till mitt barn som jag väntar och nu vill vi båda att han ska adoptera det eftersom det är vi som älskar varann.
    exet tvinga mig till gravideten och den va oönskad igentligen men nu är det som det är och jag och min man lever bra förhållanden nu men undrar hur det ska gå till när barnet är fött och hur vi ska gå till väga om han vll adoptera det.. vore glad om ja fick hjälp och råd..


    Gud ge mig sinnesro att aceptera det jag inte kan förändra mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden..
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-13 03:11
    biologiska pappan använde mig för att få uppehållstillstånd och utnyttja mig sexuellt då han ansåg det var okej enligt hans religion men de stämmer inte.
    varken ja eller min kille vill ha något me honom att göra.
    han har hotat me att han ska kidnappa barnet och rymma till sitt land med det också. är mycket orolig..
  • Svar på tråden Väntar barn med en annan men min kille vill adoptera
  • AndreaSvan

    det lär nog bli svårt... om inte ditt ex vill avsäga sig faderskapet, hur nu det funkar, men eftersom han "tvingade" dig till dn graviditet låter det ju inte som att det kommer gå vägen...

  • LivL

    Läste en historia här på FL...

    En kille var övertygad om att ett barn var hans. Men eftersom det redan fanns en pappa registrerad så "behövdes" det inte göras test, dessutom så vägrade mamman och det är tydligen hon som bestämmer.

    Så om din man skriver på faderskapet innan barnet ens är fött finns det inte så mycket exet kan göra.

    Men förresten! Om ni är gifta blir han automatiskt registrerad som pappa.

  • bastardized

    Ditt ex ska naturligtvis ha rätt att bestämma om han vill vara förälder till sitt eget barn och din nuvarande har ingen rätt att ställa krav överhuvudtaget.
    Punkt slut för helvette.

  • Nintendo

    Men hur tänker du människa?! Ska du förvägra ditt ex rätten att vara pappa till sitt barn bara för att du älskar någon annan?
    Nej, om han vill ta ansvar för det barn han har satt till världen tycker jag det vore mycket egoistiskt av dig att hindra honom. Hur hade du känt om det var tvärt om? Om han försökte göra så att du inte fick vara mamma till ditt eget barn för det skulle hans nya tjej vara.
    Dessutom så tycker jag att det är en hemsk sak att göra mot barnet också!

  • Thi 08
    LivL skrev 2011-02-10 02:50:37 följande:
    Läste en historia här på FL...

    En kille var övertygad om att ett barn var hans. Men eftersom det redan fanns en pappa registrerad så "behövdes" det inte göras test, dessutom så vägrade mamman och det är tydligen hon som bestämmer.

    Så om din man skriver på faderskapet innan barnet ens är fött finns det inte så mycket exet kan göra.

    Men förresten! Om ni är gifta blir han automatiskt registrerad som pappa.
    Gör man så tycker du?

    Stackars det barnet att leva i en lögn. Sedan tar det slut med TS nuvarande kille och då kanske hon säger till barnet - Han är egentligen inte din biologiska pappa. Jag lär väl få en anmälning, men jag skäms över att ni skriver i adoptionsforumet. Blä. Om du "igentligen" ( ) inte vill ha barnet kan väl ni adoptera det till biologiska pappan? Usch vad hemska kvinnor det finns.
  • Thi 08

    Vad menar du med påtvingad graviditet? Har du blivit våldtagen av pappan till barnet ber jag om ursäkt för att jag drog förhastade slutsatser. Jag kan inte riktigt annars se hur man blivit påtvingad en graviditet?

  • bebis ja tack

    Att adoptera ett barn handlar inte om huruvida man älskar barnets mamma eller inte. Det handlar om barnets rätt till en förälder och det är inte upp till mamman att välja ny juridisk pappa till sitt barn. Om den biologiska pappan samtycker finns det säkert en möjlighet att adoption genomförs. Men kom ihåg att även om inte din man adopterar barnet kommer han ju ändå att bli en föräldrafigur för honom/henne.

    Använd inte ditt barn för att ta ut hämnd på ditt ex, oavsett hur barnet blivit till!!!!!

  • mysmamman84
    Thi 08 skrev 2011-02-10 10:47:30 följande:
    Vad menar du med påtvingad graviditet? Har du blivit våldtagen av pappan till barnet ber jag om ursäkt för att jag drog förhastade slutsatser. Jag kan inte riktigt annars se hur man blivit påtvingad en graviditet?
    ja det var en våldtäkt och jag märkte att ja var gravid för sent för att göra abort.
    Gud ge mig sinnesro att aceptera det jag inte kan förändra mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden..
  • mysmamman84

    biologiska pappan använde mig för att få uppehållstillstånd och utnyttja mig sexuellt då han ansåg det var okej enligt hans religion men de stämmer inte.
    varken ja eller min kille vill ha något me honom att göra.
    han har hotat me att han ska kidnappa barnet och rymma till sitt land med det också. är mycket orolig..


    Gud ge mig sinnesro att aceptera det jag inte kan förändra mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden..
  • Thi 08

    Jag blir lite förvirrad när jag läser din profil.

    Men men.............

    Jag förstår inte hur han "använde dig" för att få uppehåll. Man behöver inte skriva i en profil att man är lycklig när det inte stämmer.............och om du VAR lycklig så drar du kanske lite höga växlar nu och vill ha hjälp av andra här för hur du kan få ha ditt barn för dig själv? Har du blivit våldtagen finns säkert styrkande om detta hos polisen?

    Var ärlig mot dig själv och andra och framförallt mot barnet.

  • LivL

    Är ni gifta så blir barnet automatiskt pappan. Och då behöver soc (eller vem det nu är) alltså inte leta efter någon som betalar underhåll. Vill exet göra dna-test kan du säga nej, det är du som bestämmer. Det finns ju redan en pappa.

    Kör på!

  • liah86

    men det du skrivit på din press då?? handlar inte det om exet? konstigt att du redan har hunnit gifta dig med en annan

Svar på tråden Väntar barn med en annan men min kille vill adoptera