• Noblesse

Förskolor i valla/T1 Linköping?

Jag håller på att söka förskoleplats till mina två barn födda 2008 pch 2010. Vi ska flytta till valla/T1 i Linköping om tre veckor och söker plats till augusti.

Jag känner mig lite vilsen och vet inte alls till vilka förskolor vi ska söka till. Vi har varit och hälsat på hos tre utav dom men jag känner ändå inte att jag riktigt vet vilken som vi vill sätta på första plats, det finns fördelar och nackdelar med dom alla.

Finns det någon här som har barn på förskolorna i det området, vilken förskola går dom på och vad tycker ni om den förskolan? Vad är bra och vad är dåligt? Vad tycker ni är det viktigaste när ni väljer förskolor åt era barn?

Hoppas någon kan hjälpa mig lite!

♥Hugo 2/10-2008♥~♥Selma 4/4-2010♥~sandrasj.blogg.se
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-10 08:20
    De förskolor vi varit på är Bullerbyn (Rekrytgatan), Trollbacka (Westmansgatan) och Blåsippan (Fanjunkaregatan).
  • Svar på tråden Förskolor i valla/T1 Linköping?
  • Noblesse
    lindensie skrev 2011-02-16 08:24:52 följande:
    Vad tyckte du om Trollbacka? Vår son har fått erbjudande där.
    Jag tyckte det verkade bra, särskilt på den större avdelningen. Stora ytor att leka på och bra personal. Det negativa tyckte jag var att de inte lagar maten själv, den får dom från Fridtunaskolan, vilket i och för sig nästan alla får men ändå. 

Vi har efter mycket om och men nu valt att ta Trollbacka på första plats då det ligger absolut närmast för oss och kändes inte sämre än någon annan förskola vi tittat på, och jag gillade lokalerna och uteleksmöjligheterna där bäst. Dom har ju en liten inhägnad gård men så finns också en liten pulkabacke, stor gräsmatta och lekpark precis utanför. Och så är det jättenära till skogen.

Hur gammal är din son och när kommer han att börja?
    ♥Hugo 2/10-2008♥~♥Selma 4/4-2010♥~sandrasj.blogg.se
  • lindensie

Ok, det lät ju bra. Jag var där en stund idag och fick bra intryck. Han börjar den 16/3. Han är 20 mån.

Svar på tråden Förskolor i valla/T1 Linköping?