• DizNick

Efterkrav - När kommer pengarna?

I morgon är det 7 dagar sedan paketet hämtades ut. Men än har jag inte sett några pengar.

När kommer de? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-13 10:16
    Idag kom pengarna! Eller dvs jag såg dem idag så de kom in sent på fredag kväll.

• Svar på tråden Efterkrav - När kommer pengarna?
  • DizNick
    Jenny Hä skrev 2011-02-10 08:52:55 följande:
    ?  Vad menar du?
    skickade ett paket med efterkrav förra veckan. Och var inne i freags och frågade hur jag skulle göra för att få mina pengar.

Då sa de att de skulle sättas in på mitt konto. Men än har jag inte sett några pengar. 
  • DizNick
    Jenny Hä skrev 2011-02-10 16:34:47 följande:
    Vad e efterkrav?
    Efterkrav:

Efterkrav

Bussgods tillhandahåller tjänsten Efterkrav för dig som vill att mottagaren skall betala varan när han hämtar den hos Bussgods.

Efterkravsavgiften enligt gällande taxa tillkommer på fraktavgiften.

Bussgods arbetar enligt nedanstående principer vid sändningar belagda med efterkrav:

Utlöst efterkrav utbetalas av mottagande Bussgods inom 10 arbetsdagar. Utbetalningen sker via plusgiro, bankgiro, bankkonto eller via utbetalningsavi. Outlöst efterkrav returneras efter 14 dagar, efter kontakt med avsändaren. Efterkravsbelagda sändningar får inte öppnas av mottagaren innan betalning erlagts. Om mottagaren, av någon anledning, inte vill ha godset skall efterkravsbeloppet ändå redovisas till avsändaren och returen är en affär mellan avsändare och mottagare. Vid eventuell retur gäller ny frakt. Fraktsedeln skall vara korrekt ifylld för snabbast möjliga hantering. Ofullständigt ifyllda fraktsedlar försenar utbetalningen. Bussgods ansvarar inte för att innehållet är vad som utlovats av avsändaren. Eventuella transportskador behandlas som vid övriga frakter.

Vid frågor om efterkrav kontakta avsändande terminal.

• maruttan

Personen har väl förmodligen inte hämtat ut paketet än!

• J1983

Vi sålde ett vapen på det viset och det tog faktiskt ett bra tag innan pengarna kom men de kom till slut iaf. Jag tror att de håller på de i någon dag. Men ring bussgods och fråga annars.

• Ns mamma
    DizNick skrev 2011-02-10 18:26:25 följande:
    Efterkrav:

Efterkrav

Bussgods tillhandahåller tjänsten Efterkrav för dig som vill att mottagaren skall betala varan när han hämtar den hos Bussgods.

Efterkravsavgiften enligt gällande taxa tillkommer på fraktavgiften.

Bussgods arbetar enligt nedanstående principer vid sändningar belagda med efterkrav:

Utlöst efterkrav utbetalas av mottagande Bussgods inom 10 arbetsdagar. Utbetalningen sker via plusgiro, bankgiro, bankkonto eller via utbetalningsavi. Outlöst efterkrav returneras efter 14 dagar, efter kontakt med avsändaren. Efterkravsbelagda sändningar får inte öppnas av mottagaren innan betalning erlagts. Om mottagaren, av någon anledning, inte vill ha godset skall efterkravsbeloppet ändå redovisas till avsändaren och returen är en affär mellan avsändare och mottagare. Vid eventuell retur gäller ny frakt. Fraktsedeln skall vara korrekt ifylld för snabbast möjliga hantering. Ofullständigt ifyllda fraktsedlar försenar utbetalningen. Bussgods ansvarar inte för att innehållet är vad som utlovats av avsändaren. Eventuella transportskador behandlas som vid övriga frakter.

Vid frågor om efterkrav kontakta avsändande terminal.

Står ju att det betalas ut inom 10 arbetsdagar i texten..
  • Stormorsan
    Ns mamma skrev 2011-02-10 19:06:28 följande:
    Står ju att det betalas ut inom 10 arbetsdagar i texten..
    Skål
  • Jenny Hä

Vad e problemet ? Det står ju klart o tydligt 10 arbetsdagar.

• DizNick
    Jenny Hä skrev 2011-02-10 19:12:18 följande:
    Vad e problemet ? Det står ju klart o tydligt 10 arbetsdagar.
    Vet att det står det. Undrade mest om någon fått pengarna tidigare!
  • DizNick
    maruttan skrev 2011-02-10 19:03:39 följande:
    Personen har väl förmodligen inte hämtat ut paketet än!
    Paketet hämtades ut i för 8 dagar sedan. Så jag vet att de är uthämtat.

Hade hoppats att pengarns skulle trilla in på kontot innan 10 dagar;) Men de håller tydligen ut på det. 
  • maruttan
    DizNick skrev 2011-02-11 10:27:43 följande:
    Paketet hämtades ut i för 8 dagar sedan. Så jag vet att de är uthämtat.

Hade hoppats att pengarns skulle trilla in på kontot innan 10 dagar;) Men de håller tydligen ut på det. 
    Svårt att veta när du inte skriver det! ;- )
  • DizNick
    maruttan skrev 2011-02-12 22:02:18 följande:
    Svårt att veta när du inte skriver det! ;- )
    Fast det står ju i min TS att paketet hämtades ut för 7 dagar sedan;)
Svar på tråden Efterkrav - När kommer pengarna?