• Anonym (Orolig)

Blod efter samlag Gravid v 10

I går efter att jag hade haft samlag märkte jag att jag hade börjat blöda ganska mycke färskt blod. jag blöder lite fortfarande men inte färskt.
    Skulle vara skönt med ett vul så man får se om det fortfarande bor ett litet levande pyre där inne.
    Vart ska jag ringa jag har ringt min barnmorska på hennes telefonsvarare men jag är inte inskriven utan har bara varit på hälsosamtal.
    Någon som har varit med om liknande.?????

• Svar på tråden Blod efter samlag Gravid v 10
  • Bumsa

Jag fick en störtblödning i vecka 15 precis efter sex.
    Åk till gynakuten, så gör dem ett vul!
    Dock är det nog bara ett kärl som brustit eftersom slemhinnor och sånt kan vara lite känsligare och irriterade under graviditeten!

Lycka till!

• Liten Karin

Har blött efter sex vid båda mina grav. Kommer inte riktigt ihåg när det slutade men runt v. 16-18 kanske.. Beror på svullna blodkärl och sköra slemhinnor som i sig beror på hormoner. (Som gravid är det inte hellervhelt ovanligt att ha mer lättblödande tandkött) Känns det obehagligt kan man ju ha sex på andra sätt.

• Anonym (Orolig)

Tack för svaren jag har ringt nu men det är FULLT I TELEFONKÖN ska försöka få komma in och få ett ultraljud.

• telefon

Var på förlossningsinfo igår och då sa de att det var väldigt vanligt! Men ring så att du får det bekräftat av någon som jobbar dagligen med detta.
    Kram

Svar på tråden Blod efter samlag Gravid v 10