stånkar och bökar i sömnen nattetid
Har en liten grabb på dryga två månader som VARJE natt bökar knölar och stånkar i sömnen under flera timmar. Han bökar aldrig så när han sover på dagarna eller första delen av natten. oftast sätter det igång nångång mellan 01-02 och fram til 06-07 nångång. Han verkar sova igenom det. kankse lite oroligare sömn men han vaknar inte och är inte ledsen. nån som har liknande erfarenheter? håller på att gå sönder av sömnbrist känns det som.
Har provat semperdroppar och minifom men märker ingen direkt skillnad. Han äter ersättning. Nan ha 1.
Funderar nästan på att flytta in honom i eget rum för att få sova. Brukar gå och lägga mig i gästrummet men då hör jag honom inte lika snabbt som vanligt när han vill ha mat på natten vilket gör att pappan vaknar och blir mer störd än vanligt. (han börjar jobba sju så jag tar matningarna från kl 01 på natten för att han ska få lite sömn innan jobbet) Att ta matningarna stör mig inte då han blivit jätteduktig och skriker efter mat, äter och somnar om på en gång under nätterna. Problemet ligger ju i att jag inte får sova nästan alls av hans bökande...
Han sover även som allra bäst på mage och magläge hjälper en del mot bökandet under natten men då kan jag inte sova av oro över att han ligger på mage istället... nån som vet hur pass mycket farligare det är att lägga honom på mage istället för rygg?
Så tips råd eller bara lite stöttning tas tacksamt emot. Hoppas ni orkade läsa, blev lite långt men behövde nog få ur mig... :)