• Tuva E

bvc och förslola halmstad

Vi ska flytta från Stockholm till Halmstad i mars 2011. Jag skulle gärna vilja ha tips på bra/dålig BVC och Förskolor i Halmstad. Tacksam för svar då det är så svårt att välja bara genom att kolla på gula sidorna...
    Vår son är 7 mån när vi flyttar.

• Svar på tråden bvc och förslola halmstad
  • TessJH

Hej!

Va trevligt att ni ska flytta hit. =)

Vi går på BVC Hertig Knut. Ligger i stan, vid Lilla Torg. Dom har supermysig personal och ett stort lekrum. Även ett mysigt grupprum som du smidigt kan slinka in på och mata om du är i stan. Stor anslagstavla i vagnrummet med info om allt från loppisar till babymassage. =)

Ligger brevid en stor parkering och bussen går en liten bit bort.

Bara att fråga om du undra nåt om just den BVC.

=)

.:: Meja 101209 ::. www.blindfold.blogg.se
  • titti1

ungefär vart i halmstad kommer ni bo? lättare o rekomendera bvc då..

• Tuva E

Vi kommer att bo typ vid högskolan mot järnvägen till, förbi Maxi. Men vi ska börja leta hus när vi är på plats så vet inte var vi landar till slut. Nu ska vi börjar med att hyra en trea.

• bananflugan82

Hej! Vill tipsa om en förskola som ska öppna runt 1 april, som kommer att ligga vid Slottsjordsskolan! Det är min mamma och en jobbarkompis till henne som båda har jobbat inom förskola under lång tid, som ska öppna den! Om ni själva eller känner folk som behöver dagisplats så tipsa dom gärna om den. Det är ett dagis med bara en avdelning, barn mellan 1-6 år och dom kommer att vara ca 20 barn!
    Dom har en hemsidan www.snuttisen.se där det finns information och så. Den håller på att göras om för tillfället men där finns lite bilder och så man kan göra platsanmälan eller ta kontakt om man vill ha mer information!

Mamma till trollen Oliver & Ludvig f. 2010-01-13 minaunderbaraskitungar.blogspot.com/
  • drag V

Hej Tuva E!
    Jag kommer att göra samma resa från Växjö i sommar som du gjorde 2011. Jag har två små barn och är 2 och 4. Hur gick det för dig med förskoleplats? Vad har du för tips inför val?
    Hoppas du än är kvar på familjeliv =)

Svar på tråden bvc och förslola halmstad