• noorah

Plugga på distans, tips?

Jag vill plugga till undersköterska/skötare på distans (vet att praktik ingår men vill göra allt annat på distans) men i min kommun så måste man gå på lektioner via komvux vilket jag inte vill, vad har jag för möjligheter vad det gäller distansstudier? vet att det finns lite olika ställen som man kan plugga på distans även om man bor långt ifrån men hittar inte mycket när jag "letar".

Någon som vet? jag vill plugga distans då jag med stor sannolikhet kommer att flytta under tiden som jag pluggar. 

glöm igår, lev för idag och be för imorgon..
  • Svar på tråden Plugga på distans, tips?
  • Saaaraa

Vilka distansutbildningar erbjuder kommunen? Det borde finnas, om inte så ska det gå att ordna så att du får en distansutbildning som finns i en annan kommun.

M 071208. H 100227. Bebis BF aug/sept.<3
  • noorah

NTI finns "kopplat" till kommunen enligt NTI´s hemsida men i en annan tråd här på FL så hörde jag att man inte kan göra hela omvårdnadsprogrammet via NTI och jag vill ju göra hela :(

• Saaaraa
    noorah skrev 2011-02-10 11:39:13 följande:
    NTI finns "kopplat" till kommunen enligt NTI´s hemsida men i en annan tråd här på FL så hörde jag att man inte kan göra hela omvårdnadsprogrammet via NTI och jag vill ju göra hela :(
    Jag har läst på NTI och det rekommendeas starkt. Koll vilka kurser NTI erbjuder, och vilka som saknas jämfört med omvårdnadsprogrammet. Det kanske finns alla kurser i din kommun(det varierar ju lite beroende på vart man bor). Det kankse bara är några andra kurser som saknas sen, som du sen kan komplettera med.

Ev kan du boka möte med kommunens syokonsulent och försöka komma fram till hur och vart du kan läsa.
  • Neinei

De flesta kommuner tillåter bara att man läser ett vistt antal kurser eller poäng via distans. Resten måste man nog tyvärr läsa via komvux.
    Du kanske kan börja läsa dom distanskuserna som du kan ta via NTI och sen när du har flyttat kan du ju läsa resten?

Lycka till!

• noorah

Alla kurser som ingick i själva "omvårdnadsprogrammet" gick att läsa via NTI här..
    Jag var hos syon igår men hon nämde inte ens att det fanns tillgång till NTI även om jag sa att jag vill studera distans (hon kanske trodde att jag nödvändigtvis ville gå på komvux i stan?)
    Får nog ringa och fråga.
    Försöker hitta andra alternativa skolor som erbjuder distansutbildningar, vilken djungel ;) 

• noorah

Någon som vet hur det funkar med Hermods?
    Det fanns i min kommun och verkade riktigt bra!
    Erfarenheter? 

• Saaaraa

Tror att Hermods-studenterna har en egen tråd här på FL, kika runt lite!

Svar på tråden Plugga på distans, tips?