• Nenne2

Tips på killnamn

Vi väntar barn i april och har redan bestämt oss för flicknamn. Men nu tror vi båda att det blir en liten kill och vi kan inte komma på något bra namn som vi båda gillar. Vill inte ha vanliga som Hugo, Lukas; Melvin... men jag vill heller inte ha alltför ovanliga namn heller. Vi har varit lite inne på Milton, men det är nog mer min man än jag som gillar det namnet. Ksriv gärna ideer på namn, vore jättekul.

P.s Är Manne ett fint namn? Läste det alldeles nyligen i en tidning d.s

• Svar på tråden Tips på killnamn
  • Deeva

Här stpår det också helt still vad gäller killnamn så jag tjuvåker gärna på den här tråden

Manne är iofs ganska gulligt, men jag tänker bara på en viss störig barnprogramfigur som mässar "En banaaaaan".

• 1malle

Manne är INTE ett fint namn...
    Min son har en kompis som heter det o han blir jätteretad...mannebanan...stackarn!

Jag gillar Tristan, Ola, Victor, Erik, Simon, Dante...

• Lorelei

För mig är manne en liten cavalier king charles hund (heter det va?) Farbrors hund.

Jag slår genast ett slag för Daniel. Varför? Jo, vår lille kille heter ju så

• 1malle

Ett tjej namn ju...Ronja Röverdotters mamma hette j udet..*hihi*
    Det är fint...som tjej namn...

• lea 82

Marwin
    Viktor
    Teodor
    Julius
    Wilmer
    Nils
    Axel
    Här är några av mina favoritnamn iaf!

• Nenne2

Är det verkligen ett tjtjnamn? Läste ett tidigare inlägg här på forumet där de skulle döpa sin son till Lovis??

• Snowgirl

Gick in på namnstatistik och kikade, det finns faktiskt 1 man i Sverige som heter Lovis.

• Nenne2

Julius gillar jag mycket...tack lea82. Var härstammar det namnet ifrån? Vet bara att någon hetat Julius Ceasar, men vem var det nu igen? Kjejsarna i Italien hette väl Ceasar allihop, men vem var Julius? Någon som vet vad det står för och vad tycker ni andra om namnet?

• Den där Linn

Milton är ju superfint, heter ju en av mina grabbar

Svar på tråden Tips på killnamn