• HeleneLundh

Hur ska man kunna bli kär i min situation?

Jag är ensamstående, har väldigt begränsat med barnvakt och är ung förälder (23).

Jag gillar inte heller att gå ut och festa. Mina vänner har HELT annorlunda smak hos killar än vad jag har, så vem de än försöker tussa ihop med mig så funkar det inte alls, varken utseendemässigt elelr personlighetsmässigt.

Jag gillar inte heller internetsidor där man ska hitta sin livspartner.

Så hur ska man då göra?
    Jag oroar mig för (kanske ibland lite för mycket) om att de som jag är intresserad av, inte kommer att gilla att jag är en mamma.

Jag trivssom singel, men jag vill inte vara ensam för alltid, vill gärna hitta någon som jag kan bli kär i.
    Men det är svårt att bli kär och jag vill inte heller vara en mamma som dejtar kille efter kille utan att hitta någon som man kan ha ett stadigt och bra förhållande med.
    Sen så vågar jag inte heller gå fram och presentera mig för någon som jag är intresserad av.

Men vad tusan ska jag då ta mig till? Jag kan ju omöjligt bli kär om jag inte träffar någon. Hur gör ni andra som är ensamstående? 

• Svar på tråden Hur ska man kunna bli kär i min situation?
  • HeleneLundh
    Philippa skrev 2011-02-10 13:55:15 följande:
    Provat nätdejting?
    "Jag gillar inte heller internetsidor där man ska hitta sin livspartner." det var sådana internetsidor jag syftade på som jag inte gillar :) 
    Jag har testat, men det var inget för mig :P 
  • mia maria

Jag har varit singel (o mamma!) till o från under många år, o visst kan det vara svårt att hitta en vettig kille vare sig du är mamma eller ej!
    Men genom jobb, utbildning o via gemensamma vänner är min erfarenhet att det oftast går att hitta någon!
    Sen om det funkar är ju en annan sak - men man kan ju inte begära att man ska träffa den rätte med en gång!
    Har du tur så träffar du ju en bra kille som du trivs med på en gång när du väl träffar någon, men oftast så tar det ju ett tag innan man lär känna varandra, o under den tiden så kan ju saker ha dykt upp hos killen som du inte riktigt gillar.
    Det är inget fel med att träffa fler olika - det betyder ju inte att man "ligger runt" eller liknande, om det var det du syftade på när du skrev att du "vill inte heller vara en mamma som dejtar kille efter kille"??
    Att dejta någon är ju ett sätt att lära känna någon - man träffas o pratar o umgås, o kanske pratar i telefonen o så!

Jag har aldrig upplevt det som något negativt att jag har barn - jag har aldrig träffat någon som harvalt bort mig pga det.

Kärleken kommer när den kommer- vare sig man söker aktivt efter den eller inte!

• Tricia

Hmmm ja jag vet inte, jag är i samma situation själv. Det är inte helt lätt att vara mamma och träffa någon ny, men jag antar att med rätt person så funkar det... Senaste killen jag träffade kändes allt jättebra med, vi kände varandra sen innan och vi passade verkligen ihop. Förutom att han inte kunde se sig själv i förhållande till mina barn. Han ville vara med mig men blev skraj för att jag har barn. Hoppas såklart jag träffar någon som inte låter sig skrämmas av det :)

• Metaphor

Har tyvärr inget bra svar på din fråga, men jag känner igen mig.. Jag är (snart) 23 år, och har en 3-årig dotter. Man klarar ju sig bra som singel också, men visst finns det ju nån slags längtan efter kärlek också.. Jag har märkt att många killar säger att de tycker att det är "coolt" att jag är mamma, och att det är mera plus än minus.. MEN, ingen har verkat vara intresserad på riktigt. Undrar, precis som du, var man kan hitta någon? Om man dessutom är lite blyg.. Själv studerar jag, så nästan alla i min närhet är i min ålder eller yngre.. och de är oftast inte riktigt på samma nivå.. Så var kan man träffa någon trevlig lite äldre/mognare kille, som möjligen själv har barn, men inte är gift? Finns det ens såna kvar? :D

• HeleneLundh

Haha jag känner precis som dig metaphor. Jag är också blyg, så jag är oftast inte den som tar första kontakten.
    Och samma med killar, man vill ju ha någon som är mogen för ett föräldraskap, inte någon som känner att festa är livet. Ansvar är ju en stor del av det jag söker hos en kille numera. Det duger ju inte med "vem som helst"heller. Det gör det extra svårt att faktiskt hitta någon ny =/ 

• Mundt

Man får akta sig att ensamheten inte går så långt som för mig.

Jag har gett upp om att hitta kärlek igen (kan inte ens föreställa mig själv i ett förhållande) och orkar inte längre ta hand om min son så numera bor han hos sin mormor och jag räknar med att han bor där tills han blir vuxen, jag träffar honom var fjortonde dag.

Jag har gått tillbaka till mitt gamla yrke som sjöman och väntar tills jag inte orkar jobba mer sedan får vi se vad som händer då.

• samsameli

Jag tycker att nätdejting är helt ok. Fast första gången jag provade tyckte jag som ni - att det inte var något för mig. Men ge det en chans till. Var träffas man annars lediga män, när man själv bara är barnledig varannan helg, de kommer ju inte bara och knackar på liksom. Fast att jag har barn verkar vara en nackdel tycker jag, att män tycker det alltså.

• SweetSugarKiss

vissa killar ser det som en nackdel men då e dom ju inget o ha^^

e oxå ensam med en liten dotter på 14månader :). själv e jag sån att jag sällan fixar barnvakt men nu har det blivit typ 2ggr i månaden till mina föräldrar. just för att som sagt killarna kommer tyvärr inte o bankar på dörren :P

men typ bli bara medlem i några communitys som faller dig i smaken, börja snacka allmänt o sen who knows kanske ni planerar en träff or not . men brådska inte,det blir så himla fel då.trust me.

good luck

• Maria3

Är i samma sits som TS men har tre barn. Letar inte efter en ny man men vill ju gärna göra det i framtiden. Just nu är jag föräldraledig men ska fortsätta plugga nästa vår och efter ett år i plugget blir det jobb. Så då tror jag att mitt "sociala" liv börjar och ev. kan hitta kärleken. =)

• Deciree79

Bara vänta och ha kul på vägen.
    De flesta träffar den "rätta" först vid 30 års ålder. Det kan tom vara så att en person man träffat tidigare har bangat då, men återkommer med större intresse kring 30 års ålder.
    Se dock upp med personer som är mer än tio år äldre. En del män kan bete sig som omogna tonåringar trots sin ålder. Att ha kvar barna sinnet är inget fel, men att ha ett vuxet barn är bara belastning. 

• Eisa

Jag är också ensamstående mamma och det finns INTE EN SUCK att jag orkar med en man, hur kär jag än blir. Det finns ingen tid! Kolla här liksom:

8-17 jobba
    17-19 laga mat, duscha, tvätta, städa, umgås med barnet, diska.
    19-22 trött, vill ta det lugnt, EJ ha någon som sitter bredvid och ba "ska vi ligga eller? snälla? jag tycker ju om dig"

Och så ser veckorna ut. På helgerna hinner man väl förvisso lite mer men det bygger man inget förhållande på.

Så hur jag gör? Glömmer män, ligger med de verkligt snygga en gång och träffar dem aldrig mer, lever mitt liv. Sonen växer upp sen och då kanske man orkar.

• Eisa

Men TS, jag har inte träffat någon kille som ser det som en nackdel att jag är mamma.

Eller jo en förresten... men han var nog sjuk på något sätt då hans beteende i övrigt lämnade mycket att önska.

• Eisa

Oj då jag såg att tråden var väldigt gammal

Svar på tråden Hur ska man kunna bli kär i min situation?