• Anonym (ögat)

Yes diskmedel i ögat

Fick diskmedel i ögat precis, det kom liksom en skumbubbla rakt upp i ögat. Sköljde direkt med lite vatten. Det känns lite ömt men inte så mycket mer. Står att man ska kontakta läkare vid kontakt med ögonen. Men är det inte mer om det gör jätteont? Någon som varit med om detta? Vad gjorde ni, hur gick det?

• Svar på tråden Yes diskmedel i ögat
  • Anonym

Tror inte det är något fara, men ring sjukvårdsupplysningen om du är orolig.

• Anonym (ingenfara)

Ingen fara, det har hänt mig ofta eftersom jag tvättar håret med YES. Jag har överlevt utan bestående men... ;)

• Anonym (ögat)

Anonym 2: jag har ju inte ätit det så den länken hjälpte inte mig.

• Anonym (ögat)

Anonym ingen fara: det låter skönt! Har du också blivit lite öm eller irriterad i ögat en stund då?

• Anonym (ingenfara)
    Anonym (ögat) skrev 2011-02-10 14:11:05 följande:
    Hahaha Skrattande
  • Anonym (ingenfara)
    Anonym (ögat) skrev 2011-02-10 14:12:20 följande:
    Anonym ingen fara: det låter skönt! Har du också blivit lite öm eller irriterad i ögat en stund då?
    Jajamen
  • Anonym (ingenfara)
    HelleGbg skrev 2011-02-10 14:14:05 följande:
    Lite OT; är Yes bra för håret???
    Nej, absolut inte. (Håret blir torrt).

Men jag har dreadlocks så det är specialfall. 
  • Anonym (ögat)

Ingen fara: tar det lång tid innan det går över?

• Anonym
    Anonym (ögat) skrev 2011-02-10 14:11:05 följande:

Men om du läser så står det att info om det är farligt att få i ögat läggs till i såna fall. Iom att det inte finns nån info om detta så kan du mao vara lugn.

" I de fall det innebär en speciellt stor risk finns även råd avseende ögonstänk, hudkontakt och inandning."

• Anonym
    Anonym (ingenfara) skrev 2011-02-10 14:12:35 följande:
    Hahaha Skrattande
    Ja skratta på du, men läs ordentligt först
  • Anonym (ingenfara)
    Anonym skrev 2011-02-10 14:19:44 följande:
    Ja skratta på du, men läs ordentligt först
    Men jag skrattade åt svaret. Det lät så uppgivet.
  • Anonym
    Anonym (ingenfara) skrev 2011-02-10 14:20:42 följande:
    Men jag skrattade åt svaret. Det lät så uppgivet.
    Okejrå
  • Anonym (ögat)

Fast det står ju på flaskan att man ska kontakta läkare...då borde det väl vara farligt...eller är det bara Yes som vill gardera sig...?

• Anonym (Yesssss)

Min morbror dog 2003.
    Han var på vårdcentralen för smärtor i ryggen, men blev inte tagen på allvar.
    Det är inte konstigt att viktiga vårdbesök som t ex cancer "drunknar" i Yes diskmedel.
    Jag skulle då inte vilja vara läkare och skilja ut vad som är viktigt.

Eller mer kortfattat: Det var ju bara lite diskmedel! Skölj och bit ihop!

• Anonym (ingenfara)
    Anonym (ögat) skrev 2011-02-10 14:21:50 följande:
    Fast det står ju på flaskan att man ska kontakta läkare...då borde det väl vara farligt...eller är det bara Yes som vill gardera sig...?
    Ja, så är det nog. Men kontakta du läkare om du vill det. Eller ring sjukvårdsrådgivningen om du är orolig.
  • Anonym (ögat)

Nej jag vill helst slippa kontakta läkare. Men jag vill inte bli blind heller. Jag avvaktar.

• Anonym

Har hänt mig många gånger delvis för att jag faktiskt diskar hemma men jobbar även som fönsterputsare så det händer lite då och då. Än är det inget fel på min syn Glad

Svar på tråden Yes diskmedel i ögat