Anonym (Orkar inte) skrev 2011-02-10 14:44:18 följande:
Var idag hos läkaren och fick utskrivet Sertralin 50 mg mot depression och Attarax 10 mg vid behov mot ångest. Skulle börja med 25 mg Sertralin i cirka 4-5 dagar sedan höja till 50 mg men efter att ha läst om alla biverkningar har jag inte vågat ta några... Vägrar att bli sjukskriven och är rädd att jag inte ska klara av mitt jobb udner tiden jag vänjer mig vid medicinerna...inte för att jag klarar av jobbet som det är nu heller men...
Någon som klarat sig helt utan biverkningar av Sertalin?
Hej,
Om du känner att du behöver dem ska du ta dem. Alla mediciner har en hemskt massa biverkningar, och om jag inte har fel för mig så kan Ipren ge en huvudvärk. Du förstår nog vart jag vill komma.
Jag äter just nu 75mg Sertralin. Skulle testa 100mg efter först börjat med 50mg. Dock började jag känna mig känslolös och likgiltlig så jag självdoserade ner mig, ska ta upp det med läkaren snart.
Så nu känns det bra, har inga tydliga biverkningar. Dock får du vara uppmärksam i början, som min läkare sa så testas det i början efter vilken sort man fungerar bäst med, så bara kontakta din läkare och byt sort om inte Sertralin fungerar för dig. Ge det iallafall 2 veckor.
Attarax har jag ingen egen erfarenhet av men mitt ex använde sig av det, och de hjälpte bra när de behövdes.