Stora blygläppar......
Vet inte om det finns något att göra åt det men om, vad isåfall?
Jag har alltid..hur ska man uttrycka sig haft.. stora, långa blygläppar..?
De hänger liksom ner, hänger ner som två skinnbitar kan man säga ca 1-1½ cm..
För tre år sedan fick jag mitt första barn.
Och under förlossningen när sonen kom ut så gick ena blygläppen sönder, den delade sig på mitten..(kanske för att de var i vägen?) blev som ett snitt rakt igenom.. När sonen och moderkakan kommit ut började dom sy ihop denna. I min förlossningsberättelse så skrev de ett kryss under "bristningar-klitoris/lab" . Vad menar de med Lab? Vad det detta?
Jag har aldrig bett någon titta på detta.
Vet inte heller om det är normat att en del har "stora" blygläppar.
Men det skaver i trosan, jag känner att det svider till ibland när jag går, de "gnuggar" liksom mot varandra de ser även lite blåaktiga ut eller iallafall den ena.
Jag har alltid skämts över detta, är detta normalt? Jag känner mig så obekväm vid samlag...Vet inte om det finns något att göra åt det men om, vad isåfall?
Jag har alltid..hur ska man uttrycka sig haft.. stora, långa blygläppar..?
De hänger liksom ner, hänger ner som två skinnbitar kan man säga ca 1-1½ cm..
För tre år sedan fick jag mitt första barn.
Och under förlossningen när sonen kom ut så gick ena blygläppen sönder, den delade sig på mitten..(kanske för att de var i vägen?) blev som ett snitt rakt igenom.. När sonen och moderkakan kommit ut började dom sy ihop denna. I min förlossningsberättelse så skrev de ett kryss under "bristningar-klitoris/lab" . Vad menar de med Lab? Vad det detta?
Jag har aldrig bett någon titta på detta.
Vet inte heller om det är normat att en del har "stora" blygläppar.
Men det skaver i trosan, jag känner att det svider till ibland när jag går, de "gnuggar" liksom mot varandra de ser även lite blåaktiga ut eller iallafall den ena.
Jag har alltid skämts över detta, är detta normalt? Jag känner mig så obekväm vid samlag...Min kille har aldrig sagt något om detta. Vi har samlag väldigt sällan...max 1 gång per år...jag känner mig så konstig...skäms över mitt underliv...känner ändå ingenting när vi väl har samlag...
Jag tycker det är väldigt jobbigt. Det känns liksom som om något är i vägen. Vad ska jag göra? Ska jag be någon titta på detta? Kan man förminska dem?
I min förlossningsberättelse så skrev de ett kryss under "bristningar-klitoris/lab" . Vad menar de med Lab? Vad det detta?
Tacksam för svar!!!