• Tussans Krypin

Energitjuvar?

I helgen hade vi våra fina vänner över här på middag, med lite vin i kroppen satt vi och diskuterade bla. om hur folk i vår närhet kan bete sig...

Vi kom fram till att ingen av oss tycker det är särskilt kul att umgås med folk som inte har någon "taktkänsla", eller "medkänsla" eller "intresse" för andra runt omkring sig. Vi pratade om sånna som varje gång vi pratar, bara pratar om sitt och aldrig frågar om hur vi har det eller hur vi andra mår. Det är bara snack om deras boende, deras tjänstebilar, deras barn och deras sida av allting... är det sådana människor vi kan kalla energitjuvar?!

När man umgås och barnen är med så säger dem alltid öppet framför våra barn - Kom världens bästa, eller åhhh, världens finaste och allt sådant till sina egna barn, inte är det ofta att dem säger nått till våra barn och gör dem det är det ofta för att säga att dem kanske gör nått fel av nått slag, känns det som.

Det är klart att man tycker om sina egna barn bäst, men vissa är verkligen inte intresserade av andras barn och säger aldrig någonting fint om våra kids, medans vi tycker om våra vänners barn och vet att barn tycker om att bli sedda.

Jag tycker inte om att umgås med folk som hela tiden måste hävda sig och jämnföra sig med andra hela tiden. Sjukt löjligt och jag vill inte umgås med sånna människor längre, jag känner att jag inte ens vill påpeka detta för dem, för mig är det en självklarhet att se och vara streetsmart, annars får det vara för min del. Jag orkar inte lägga min energi på det längre, har jag bestämt mig för.(sista enegin runt det här la jag här på forumet) ;)

Har ni sånna här runt er, hur hanterar du det i sånna fall? 

Svar på tråden Energitjuvar?