• Anonym (inte stolt)

gravid vecka 15 o röker fortfarande

Jag är gravid i vecka 15 o har fortfarand einte lyckats röka..är rökare sen 13 år tillbaka och detta blir vårat första barn. Jag fattar inte!!!!ska det vara så jävla svårt??!!
    Har sagt till mig själv att idag är sista dagen men jag är orolig att jag faller dit igen, lyckades vara borta från cigg i 2 veckor o började igen :(

Får sååå dåligt samvete,livrädd för att barnet fått men av detta. har inte gjort ul än och är rädd att göra det för missbildningsrisk eller att jag får ett annat oroande besked.
    ska jag då leva med detta på mitt samvete att det är mitt fel att barnet blir sjukt. kommer aldrig förlåta mig själv för det...

Snälla inga påhopp!! Behöver mer stöttning..får ingen vidare av sambon eftersom han sj röker med idag rökförbud inomhus under fläkten. Vill inte se mer tobak!!

• Svar på tråden gravid vecka 15 o röker fortfarande
  • Anonym (inte stolt)

finns det fler i likande situation eller var i liknande situation och hur gick det?

• BananerÄrBraFörDomÄrDetSkalPå

Har du pratat med din bm?

• Anonym

Lyckades sluta röka samma dag som jag hade varit på ul. De gångerna jag var på väg att tända en cigg tog jag fram bilden på lill*n då kändes det inte alls lika jobbigt som innan. Sambon min röker så speciellt stort stöd har jag inte fått utav honom. Men det går, bara du själv vill och faktiskt gör ett ärligt försök på att sluta. 

Lycka till TS! Glad 

• Anonym (Förstår)

Ta det lungt. Detta är inte lätt, och inget man ska tro att det är heller. Om du vill sluta så är jag övertygad om att du klarar det. Jag har rökt båda mina graviditer, kunnde ej sluta. Men nu tredje gången så gick det Bra att du lyckade i två veckor! Hur bra som helst ju! Hoppas att du finner något sätt som kan hjälpa dig att fortsätta sluta.

• Anonym (inte stolt)
    BananerÄrBraFörDomÄrDetSkalPå skrev 2011-02-10 18:10:42 följande:
    Har du pratat med din bm?
    ja det enda hon sa var att det är bra att jag ahr lyckats att trappa ner från ca 10 eller mer om dagen till ca 3-7 om dagen :(
  • Queenie70

Skulle sluta läsa denna tråden omedelbart om jag vore som du TS, för det kommer att komma in så mycket nötter och säga hemska saker så du kommer att få ångest och röka dubbelt så mycket. Sluta läs innan dessa personer upptäcker tråden. Och lycka till med att sluta röka, varje cigg du kan avstå ifrån är en seger.

• Anonym (inte stolt)
    Anonym skrev 2011-02-10 18:11:10 följande:
    Lyckades sluta röka samma dag som jag hade varit på ul. De gångerna jag var på väg att tända en cigg tog jag fram bilden på lill*n då kändes det inte alls lika jobbigt som innan. Sambon min röker så speciellt stort stöd har jag inte fått utav honom. Men det går, bara du själv vill och faktiskt gör ett ärligt försök på att sluta. 

Lycka till TS! Glad 
    Tack ja jag ska försöka men det är lättare sagt än gjort. det är ju inte första gången jag har sagt att jag ska sluta och är rädd att jag inte kommer klara detta heller men jag har sagt att from imorgon e jag rökfri bannemej
  • MammaEmelie91

Jag rökte hela graviditeten igenom med min dotter, fortsatte sen efter också. Hon har inte fått några skador utav det.. 
    I april 2010 plussade jag och jag slutade röka i juni -10 ungefär. Det var jobbigt men det gick och sen de att jag slutade så har jag rökt en cigg och det var efter att sonen föddes.  

mammatillebbaa.blogg.se - Emelie född 91 och mamma till Ebba född feb -08 och Lias född dec-10!
  • BananerÄrBraFörDomÄrDetSkalPå

Om inte mvc vill hjälpa dig så kontakta din vc imorgon. Ofta finns det coachar eller annat som man kan träffa och få hjälp av.

• Anonym (inte stolt)
    Queenie70 skrev 2011-02-10 18:18:54 följande:

Skulle sluta läsa denna tråden omedelbart om jag vore som du TS, för det kommer att komma in så mycket nötter och säga hemska saker så du kommer att få ångest och röka dubbelt så mycket. Sluta läs innan dessa personer upptäcker tråden. Och lycka till med att sluta röka, varje cigg du kan avstå ifrån är en seger.

vet att det dyker nog upp en hel del "moralkärringar" hit det gör inte saken bättre :S
    Men tyvärr har jag märkt att ju mer folk tjatar på mig att det inte är bra o röka..tänk på barnet..jag rökte aldrig under min graviditet...osv gör mig bara mer stressad,orolig och får ångest o då röker jag ännu mer :S
Svar på tråden gravid vecka 15 o röker fortfarande