sjukskrivning 50% måste man jobba varje dag?
Hej på er!
Behöver er hjälp nu känner jag!Idag har jag blivit sjukskriven på 50% av min läkare hos bm, har aldrig tdigare varit sjukskriven och ringde fk som då sa att man ska jobba 4h om dagen. Finns det överhuvudtaget nått som gör att man kan få ändra på det?? Till saken hör att vi varit med om så tråkiga saker i vår familj, sjukdom, död osv..och jag orkar helt enkelt inte just nu..det har yttrat sig till att jag inte sover på nätterna ligger och funderar och får panikångest! E olidligt rädd för förlossningen denna gången oxå då jag verklgien vet hur ont det kommer göra..och jag hade så gärna velat ha nån/några dagar i veckan som jag bara slapp gå till jobbet få ha 8h för mig själv och bara vara..annars blir det lämna, jobba, åka hem, hämta och jag har 1 mil till dagmamman och jobb vilket blir lite jobbigt! Är så tacksam att jag får vara hemma fler timmar och vila upp mig inte det men undrar om det är helt omöjligt att fk går med på detta!Nån som vet..vet inget om sånt här..nu är lite av oron att sova borta och istället kommer oron kommer fk godkänna min sjukskrivning? TÄnk om vi inte får några pengar va gör vi??!Alltid är det nått..