• maximum

"Vi tillagar din hamburgare när du besäller". Jaha! i en låda då eller?

På Max tilligar dom sina hamburgare i en plastlåda! Japp.
    När man står vid kassan och ska beställa står daär en skylt med texten "Vi tillagar din hamburgare vi när du bestääler"
    Då ser man kockarna lägga fram bröd och det som ska va på sen öppnar dom en plastlåda och plockar ut en färdig hamburgare.
    Så då tillagas min hamburgare tillsammans med andra burgare i en plastlåda? Alltså ingen som steker dom?
    Eller är det så att det är en varmhållningslåda och att min hamburgare läggs ihop vid beställning?

• Svar på tråden "Vi tillagar din hamburgare när du besäller". Jaha! i en låda då eller?
  • Suri

När jag jobbade på Max grillade vi hamburgarna när kunden beställde. I en grill. Med lock.

• maximum

Men dom senaste gångerna har de haft en plastlåda med några färdiga hamburgare i. Som dom sedan bara tagit fram. Man er ju väldigt väl när dom står där och lägger ihop maten

• maximum

Jag kan faktiskt inte minnas att dom dom tagit någon hamburgare från ett stekbord/ grill.
    Har tänkt på detta så många gånger nu att jag retar mig på den den där jävla lådan.

• maximum

Ja då är dom redan tillagade då. Alltså så läggs min hamburgare ihop vid beställning. Är det då inte falsk marknadsföring?

• Mrs Statham
    maximum skrev 2011-02-10 19:48:23 följande:
    Ja då är dom redan tillagade då. Alltså så läggs min hamburgare ihop vid beställning. Är det då inte falsk marknadsföring?
    Det beror lite på vilken restaurang det är. Är det lugnt steker de flesta när burgaren blir beställd, mitt i lunchruschen mitt i sthlm, då tillagas dem först och läggs i ett värmeskåp.
    Även burger king kör med den metoden.

Och nej, det är inte falsk marknadsföring, påståendet stider inte mot MFL på något sätt.

De gör ju faktiskt hamburgaren på beställning, bara att köttet är färdigstekt, precis som att maten på finare restauranger alltid är förberedd.  
  • Chockocola

OMG var på burger king på backaplan förra helgen, gillar inte deras mat eg men ungarna ville dit. Huuur mycke folk som helst som står i klungor framme vid kassorna...

När det äntligen blir vår tur att beställa står det mycker folk kvar vid kassorna, så vi kommer lixom inte fram för att kunna beställa. vi typ ropar vad vi vill ha, hon tar betalt, och vi står där o väntar, o väntar..

Sen kommer maten, tjejjen som står i kassan är som en robot, och man hör henne säga nåt om tävling..
    Asså nåt såå opersonligt har jag då aldrig varit med om. Nog för att det är en snabbmatsrestaurang, behöver hon ju inte vara en robot, som har en tävlinh om vem som säljer mest..

Går aldrig dit igen, går till mc donalds, där har dom iaf vett att vara trevliga:)

• Chockocola

Ja det var väl lite OT men kunde inte låta bliTungan ute

• maximum
    Mrs Statham skrev 2011-02-11 22:59:29 följande:
    Det beror lite på vilken restaurang det är. Är det lugnt steker de flesta när burgaren blir beställd, mitt i lunchruschen mitt i sthlm, då tillagas dem först och läggs i ett värmeskåp.
    Även burger king kör med den metoden.

Och nej, det är inte falsk marknadsföring, påståendet stider inte mot MFL på något sätt.

De gör ju faktiskt hamburgaren på beställning, bara att köttet är färdigstekt, precis som att maten på finare restauranger alltid är förberedd.  
    När jag tillagar något så menar jag att jag steker/koker något från att vara rått till färdigt. Inte att jag har färdigstekt/kokt mat i en värmelåda som jag sedan tar fram. Då är det varmhållming och servering.
    Så är det för mig i min värld och jag jobbar i kök.
    Går jag på restaurang så brukar det inte stå att de tillagar min mat först vid beställning och då kan jag heller inte räkna med att jag ska få nylagad mat.
  • maximum
    Chockocola skrev 2011-02-17 01:52:04 följande:
    OMG var på burger king på backaplan förra helgen, gillar inte deras mat eg men ungarna ville dit. Huuur mycke folk som helst som står i klungor framme vid kassorna...

När det äntligen blir vår tur att beställa står det mycker folk kvar vid kassorna, så vi kommer lixom inte fram för att kunna beställa. vi typ ropar vad vi vill ha, hon tar betalt, och vi står där o väntar, o väntar..

Sen kommer maten, tjejjen som står i kassan är som en robot, och man hör henne säga nåt om tävling..
    Asså nåt såå opersonligt har jag då aldrig varit med om. Nog för att det är en snabbmatsrestaurang, behöver hon ju inte vara en robot, som har en tävlinh om vem som säljer mest..

Går aldrig dit igen, går till mc donalds, där har dom iaf vett att vara trevliga:)
    Förvånad hon måste varit less på sitt jobb.
  • Odhos

När jag arbetade med matleveranser till krigshärjade områden i Sudan för en brittisk hjälporganisation brukade vi också hålla maten varm i plastlådor. Människorna som skulle äta maten var oftast utmärglade, undernärda och hade i vissa fall inte ätit på dagar. Många var också väldigt psykiskt medtagna efter att deras familjer / barn blivit mördade, våldtagna och torterade. Då är det viktigt att maten inte innehåller några bakterier som kan starta (fler) magsjukeepedemier i de oftast överfulla flyktinglägren.

Det är absolut inget farligt eller ohygieniskt med de där plastlådorna, så oroa dig inte TS.

• maximum
    Odhos skrev 2011-02-19 10:53:34 följande:
    När jag arbetade med matleveranser till krigshärjade områden i Sudan för en brittisk hjälporganisation brukade vi också hålla maten varm i plastlådor. Människorna som skulle äta maten var oftast utmärglade, undernärda och hade i vissa fall inte ätit på dagar. Många var också väldigt psykiskt medtagna efter att deras familjer / barn blivit mördade, våldtagna och torterade. Då är det viktigt att maten inte innehåller några bakterier som kan starta (fler) magsjukeepedemier i de oftast överfulla flyktinglägren.

Det är absolut inget farligt eller ohygieniskt med de där plastlådorna, så oroa dig inte TS.

Jag är inte heller orolog eler tycker att det är ohygieniskt med plastlådorna.

Utan stör mig på att de säger att dom tänker tillaga  min mat först när jag beställer den.
    Jag varmhåller också mat till våra gamla sjuka i. Men jag säger inte att jag tänker tillaga den först när de ska äta. Och här är det också viktigt att det inte kommer baktierier i maten.

Men all heder till dig som får chansen att hjälpa de verkligt utsatta.

• Linda Tokmorsan

Skillnaden på Max och typ Mc Donalds är att på Max ligger inte 20 st burgare klara och väntar. Man gör färska vid beställning. Att själva köttet leget i en värmelåda är en sak. Men burgaren i sig är inte gjord än. Alltså slipper du som skall äta mjukt äckligt bröd för att det legat i papper i en halvtimme osv.. 

• MammaHela
    Linda Tokmorsan skrev 2011-04-01 22:43:05 följande:
    Skillnaden på Max och typ Mc Donalds är att på Max ligger inte 20 st burgare klara och väntar. Man gör färska vid beställning. Att själva köttet leget i en värmelåda är en sak. Men burgaren i sig är inte gjord än. Alltså slipper du som skall äta mjukt äckligt bröd för att det legat i papper i en halvtimme osv.. 
    T är bra på att laga trasiga hjärtan.....
  • MaNiMi

Bästa och godaste sättet att få en hamburgare som görs efter beställningen är gjort är att välja typ en Sibyllagrill ist för snabbmatställen!
    Sen håller jag med om att det är skillnad på en hamburgare som de lägger ihop efter beställning (även om köttet är förstekt, mot en hamburgre som ligger och både sallad å dressing blir en ljummen sörja.

• marcitron

Både bk och max för steker/grillar sina kött och har dom i varmhållningslådor. mcd tsteker sitt kött och använder direkt.

Besök vår gravidblogg på -> www.litenbebis.se
  • MammaHela
    marcitron skrev 2011-04-02 00:52:22 följande:
    Både bk och max för steker/grillar sina kött och har dom i varmhållningslådor. mcd tsteker sitt kött och använder direkt.
    jasså? I vilken stad då?

För jag får ofta en hamburgare som redan ligger färdig, där brödet har geggat ihop sig, salladen är sladdrig osv osv osv
    T är bra på att laga trasiga hjärtan.....
  • Kimona

Har jag ALDRIG sett, ts. Det är frysta hamburgare som de stoppar in i grillen, iaf här.
    MAX är jättebra här! Avstår gärna från Burger King och Donken för att välja MAX ist

Svar på tråden "Vi tillagar din hamburgare när du besäller". Jaha! i en låda då eller?