På tal om Ica reklamen
Är vi i Sverige ett "Taco folk"
Hur ofta äter ni Taco?
Är vi i Sverige ett "Taco folk"
Hur ofta äter ni Taco?
Vissa i familjen börjar tröttna på tacos, tidigare åt vi nog varje vecka nu blir det nog 1 gång i månaden. Jag tycker det är jättegott.
För några år sedan var jag riktigt trött på tacos men nu kan jag nästan se fram emot det igen. Blir nog någon gång i månaden i alla fall.
Tycker det är rätt äckligt. Äter det några ggr om året för familjens skull.
Kanske en gång i månaden... beror lite på omständigheterna.Tacos är ju riktig snabbmat och bra att fixa när man har ont om tid. Det är inte fredagsmysmat för mig.
Kanske en gång i halvåret. Men jag vet inte om det är så ofta... Medvetet val är det aldrig. Jag äter det om jag är hos päronen och de äter det. Och jag är hungrig och vill snylta. Jag tycker inte det är äckligt. Bara uttjatat och inget jag blir sugen på typ ever. =)
Undra varför så pass många barn älskar det? Det är ju kryddstarkt och eg en väldigt speciell smak på köttfärsen. Min son so är 4 år och är kräsen med maten föreslår att vi ska äta det titt som tätt.
Förr skulle man äta kyckling på fredagar enl Kronfågels reklamen förr, och nu ska vi svenskar äta tacos varje fredag och sen äta chips framför tv:n och fredagsmysa.
Haha...tur att vi svenskar är ett så pass lättlurat folk, så att vi faktiskt gör som reklamen säger
Kryddstarkt? *fniss* Det är det väl ändå inte, om man inte vräker på egna kryddor.
Jag bara förutsätter att alla kör Santa Maria eller Old el paso-påsar
Om man med "tacos" även räknar in tortillias, burritos och nachos som vi använder i lite olika sammansättningar så äter vi det nog minst varje månad. Vi gör ett par underbara gratinerade burritos som är supergott att varva med när man tröttnat på standardtexmexet Vanliga tacos äter jag väldigt sällan.
I löööv! MEn TACOS blir det kanske 1gg/månad... Sedan göra jag Tacopaj.... Ibland tacogratäng... Eller tortellinigratäng med tacosmak... Som snack eller lunch kan det bli quesadillas(med tacokryddat kött såklart!)..
Vi äter kanske varannan månad? Ibland oftare.
Men nu tänker jag tipsa om ett skitgott alternativ till tråkig tacos.
Gå till hyllan med USA-import, köp en burk refried beans. Hem och stek köttfärs med tacokrydda (man kan hoppa över köttfärsen helt om man vill) och så blandar ni ner burken i köttfärsen. Sedan slänger ni in sörjan i tortillabröd med valfria grönsaker, ost och tacosås (man kan hoppa såsen också om man vill).
Ta-da.
Suveränt gott.
Jaaaa, svenska folket är besatta av tacos!! Seriöst, man hör det hela tiden! Jag har aldrig förståt själv vad som är så otroligt speciellt med den maten men tydligen är det de flestas favorit!
Jag själv tröttnade redan som lite på att äta det var och varannan vecka.. även i skolan serverades det ofta. Det blev så illa att jag inte ens kunde känna lukten av tacos utan att bli illamående, haha! Men nu flera år senare så kan jag tycka att det är relativt gott men det är ingen maträtt jag själv väljer att äta, bara om jag blir bjuden (de gånger jag blir bjuden av mat så är det oftast taco självklart).
Det hjälper inte ens att jag är vegetarian för då får jag vegetarisk tacos istället
Jag äter tacos så sällan jag bara kan, för jag tycker inte att det är särskilt gott..
Jag föråt mig på det. Egentligen är det väl inte så gott, men det är snabbt fixat.
Ibland hade jag tacofärs som köttfärssås till spagetti.
Nu händer det väldigt sällan att jag köper tacomix.
Däremot är tacotillbehören lensade på söndagkvällen i butiken, så det syns ju att det är en attraktiv helgmåltid.
Jag tycker inte om tacos!!! Avskyr kryddan och allt fettet från köttfärsen... Dem ggr man blivit bortbjuden och det ställs fram tacos så sitter jag där med mitt torra bröd å grönsaker.
Det händer att vi gör det hemma. När barnen tycker det gått för lång tid sen sist. Runda slängar två-tre ggr om året. Men då steker jag kyckling till mig själv. Sist provade jag faktiskt att steka lite viltskav som alternativ och det blev faktiskt inte så dumt =)
Har lite svårt för de hårda skalen som altid knäcks på mitten när man tar första tuggan på det...
Barnen gillar inte färs så det blir inte dessa traditionella tacos så ofta.
Mer tortillabröd med olika tillbehör.