• raggarprinsessan

Vad använder du för smink

Jag använder OFTAST svart kajal o mascara men om jag ska bort blir det även svart ögonskugga (eller guldbrun)

vad använder du för smink och vila färger

allt ordnar sig www.raggarprinsessansmatblogg.blogg.se kolla där
  • Svar på tråden Vad använder du för smink
  • Aemhildur

Ooooh jag älskar smink! Fixar alltid med lite foundation där det är färgskiftningar i huden (typ under ögonen och runt näsvingarna, är så röd där)... Ögonbrynspenna, sen har jag en massa olika eyeliners. Favoriten är penna, i mörklila eller en mörkrgrå... faktiskt fint. Mascara är ett måste. Och som du skrev, ibland lite ögonskugga, gärna färgglada färger som man suddar lite.

• Johannaa90

mascara, kajal, ögonbrynspenna, ögonskugga och solpuder. vilka märken använder ni?

• Längtar efter barn

Bra hudvård är ett måste för mig, på det foundation, puder, ögonskugga, mascara och rouge.. en naturlig sminkning och alla produkter från MaryKay då jag tidigare varit hudvårdskonsult och ska sen byta till annat märke, men vet inte till vilket ännu.

Vad har ni andra för märken?

• Johannaa90

jag andvänder mest Artistry smink och hudvård (finns bara att köpa via Amway konsulter) och så andvänder jag en del Dior smink.

• raggarprinsessan
    Aemhildur skrev 2011-02-10 20:00:38 följande:
    Ooooh jag älskar smink! Fixar alltid med lite foundation där det är färgskiftningar i huden (typ under ögonen och runt näsvingarna, är så röd där)... Ögonbrynspenna, sen har jag en massa olika eyeliners. Favoriten är penna, i mörklila eller en mörkrgrå... faktiskt fint. Mascara är ett måste. Och som du skrev, ibland lite ögonskugga, gärna färgglada färger som man suddar lite.
    foundation använder jag inte är usel på å fixa mig klarar typ bara mascaran kajal å läppstiftet..
  • raggarprinsessan
    Längtar efter barn skrev 2011-02-10 20:39:51 följande:

Bra hudvård är ett måste för mig, på det foundation, puder, ögonskugga, mascara och rouge.. en naturlig sminkning och alla produkter från MaryKay då jag tidigare varit hudvårdskonsult och ska sen byta till annat märke, men vet inte till vilket ännu.

Vad har ni andra för märken?

Viva la diva och mist   använde rjag
  • Smultron ett
    raggarprinsessan skrev 2011-02-10 20:56:03 följande:
    Viva la diva och mist   använde rjag
    finns viva la diva längre??
    Jag har letat men de säljer inte det längre där jag köpte förrut.
    Jag är den som är den!
  • Sommarlöv

Conceler, crempuder, rouge och mascara till vardags. Jag använder mig av lite olika märken. Fast jag köper nästan alltid från Body shop, Makeup stor eller Face. Vid festligare tillfällen har jag det jag nämde samt ögonskugga och eyeliner. Ev ett neutralt läppglans. Jag brukar sminka ögonen lite sotiga. Jag använder kalla färger eftersom jag är vinter.

• Bibbidi

Täckstift, genomskinligt puder, rouge och mascara.
    Passar bäst i lätt och naturlig sminkning. Blir för mycket annars. Glad

Täckstiftet är från apoteket. pudret från max factor, rouget från lumene och mascaran likaså.

Svar på tråden Vad använder du för smink