• Anonym

blod i avföringen?

Är det någon som har erfarenhet av detta? Vad är mest troligt att det är om man haft blod på pappret och även på avföringen i en månads tid just då man "skitit"? Och då ganska mycket blod som gått genom pappret. Tacksam för svar!!

• Svar på tråden blod i avföringen?
  • Amazina

Färskt, rött blod m a o... Inte svart?
    Vanligast och ofarligast är ju att du har en blödane hemorrojd... Men blod i avföringen kan ju även tyda på en blödning i tarmen. Då får man dock ofta riktig melena, dvs lite lösare avföring med färskt blod. Är det "bara" på papperet och inte koagler i toaletten så tippar jag på just hemorrojder. Har du dock haft det så länge kanske det är dags att kolla upp det.

• Anonym

Blodet är färskt så att säga och inte trådigt.. Men det är så pass mycket att man får torka mer än en gång. Det gäller inte mig utan en i familjen och vi ska kolla upp det såklart. Blev bara förvånad att jag fick veta det nu först och lite akut undrande vad det kan va. Tack för svar :0)

• Anonym

Min syster hade/har det och hon har återkommande hemorrojder. Men man måste alltid kolla upp det.

• Maggis

Visst kan det vara hemorrojder men också annat. Som magtarmsyrra så tycker jag ni gör rätt i att kolla upp det.

//Maggis
  • Anonym

Det kan vara allt ifrån hemorrojder till tjocktarmscancer. Gå till läkaren genast.

Svar på tråden blod i avföringen?