• GrönaDruvan

Är det någon som tränat bort sin gravidmage med hjälp av "att dra in magen" rätt??

8 månader sen son nr 2 föddes. Två täta graviditeter, och vem som helst hade kunnat tro att jag ska ha en till snart igen.

Min mage putar nåt så fruktansvärt!! Jag är pinnsmal på ben och överkropp för övrigt, men magen ser ut som en boll.
    tänk er en oliv på en tandpetare... så ser jag ut!!!!

Har börjat träna. Gym 2 ggr i veckan och ett konditionspass i veckan.
    Har nu letat upp övningar man ska göra för delade magmuskler, bla 1000 st om dagen där man drar in magen på nåt sätt.
    Ni som gjort det, vet nog vad jag menar. Är det bra eller?

Fasen, jag orkar inte se ut såhär mer. Inga byxor passar. Går i mjukisbyxor... jeans och andra byxor har jag om jag är iväg, men bara om jag slipper knäppa upp jackan!!! magen hänger över som om man är värsta gubben på 60 år och druckit öl hela sitt liv.
    obekvämt är det också...

Jag vill ha tillbaka min kropp!!!

• Svar på tråden Är det någon som tränat bort sin gravidmage med hjälp av "att dra in magen" rätt??
  • Kianne

Inom yoga finns något som kallas för "maglås". Det innebär att man försöker dra in naveln mot ryggraden om du förstår hur jag menar. Under graviditeten var det såklart stört omöjligt! Strax efter förlossningen, jättesvårt, det hände typ ingenting. Men nu går det jättebra, sonen är sex månader.
    Det är mitt första barn, och jag vet ju inte om det är just detta som hjälpt eller om mina gener har hjälpt till, men jag har knappt nån magen kvar alls. Och jag har inte gjort 1000 om dagen, utan gått på yoga en gång i veckan under en timme, och då ska man hålla in så mycket man kan och orkar under den tiden. Detta i kombination med "rotlås" som är att dra upp bäckenbottenmusklerna (kniiip!) ger bra stabilitet i bålen om inte annat. Kanske detta kan hjälpa dig? Hoppas du hittar nåt som funkar!

• GrönaDruvan

Det är nog ungefär den övningen jag tänker på.. Jag har iaf inga bra "mag gener", det är en sak som är säker... Men kul att höra att det funkade för dig, då blir det till att börja prova detta!! Någon mer som provat?

• Alis volat propriis

jajamän! som jag har dragit in magen de är jättebra att börja med, det finns flera som är snälla mot en otränad mammamage (man skall absolut inte göra situps). sen skall man köra plankan. två gånger om dagen, börja lugnt men sträva efter att till slut orka 3x1 minut. har också fått två barn tätt och efter tvåan är det såå mycket svårare att få tillbaka sin mage men jag kämpar på. läs olgas blogg, finns hur mycket tips som helst blogg.mama.nu/olgas-blogg/

• GrönaDruvan

Har nu börjat med dra in magen övningar. Har än sålänge gjort 400 st idag...
    Blir lite orolig när jag gymmar bara.. undrar om de övningarna förstör magen?

När man gör de här dra in magen övningarna, så ska man ju tänka på att inte spänna magen för mycket, inte spänna magen när man går upp ur sängen tex..

Ska kolla in plankan också..

Svar på tråden Är det någon som tränat bort sin gravidmage med hjälp av "att dra in magen" rätt??