• skrotis78

Jag har blivit extremt ljudkänslig. Någon med erfarenhet av detta?

Det senaste halvåret har blivit extremt ljudkänslig. Kan knappt inte ha någon volym på tv:n, tycker att folk skriker när de pratar och vanliga vardags-ljud gör att mitt huvud känns som det ska sprängas. Det bara bultar i tinningarna.
    Har ingen aning om varför och hur detta uppkommit. Vad kan man göra för att lindra detta?
    Någon som varit med om detta? 

• Svar på tråden Jag har blivit extremt ljudkänslig. Någon med erfarenhet av detta?
  • Kajal

Jag vet inte vad det beror på eller hur man lindrar det men jag känner igen mig. Jag har jättesvårt att se film med mina kompisar för de hör inte vad de säger när jag tycker det är för högt. Bio är knappt att tala om, det är så öronen sprängs nästan. Men jag har nog alltid haft det så fast började tänka på det först för 10 år sen när jag blev sambo första gången och vi hade diskussioner om tv-ljudet dagligen. Fram till dess trodde jag min hörsel var normal, men nu vet jag att jag är överkänslig.

• skrotis78

Jättekonstigt! Här har vi vilda diskussioner varje kväll om ljudet på tv:n. Jag tycker att det räcker att ha på lägsta nivån medan sambon gärna vill höja många steg, det klarar jag inte av. När det är textat har jag aldrig ljud själv.
    Jag får även hela tiden säga till min sambo att inte skrika när vi pratar, trots att han egentligen inte gör det.
    Skumt att det kan uppkomma såhär. Det bara snurrar i huvudet på mig när ljuden blir som värst.
    Måste googla o se om jag kan hitta några orsaker.

• Vickan I

Här är en till ljudöverkänslig. Jättejobbigt, men vet inte heller vad det beror på. Har varit så många år.

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
Svar på tråden Jag har blivit extremt ljudkänslig. Någon med erfarenhet av detta?