Förskola med långa öppettider, finns det?
Min son kommer börja på förskolan när han är ca 18 månader. Både min sambo och jag har oregelbunda arbetstider med mycket kvällsjobb, men vi kommer ha möjlighet att vara lediga då och då (förhoppningsvis några fredagar i månaden).
Vi jobbar enbart på provsion bägge två så att vi skulle gå ner på halvtid eller deltid är tyvärr inte aktuellt då det inte funkar så i vår bransch (som för många egenföretagare).
Måste barnen gå samma tid varje dag på förskolan eller kan man ha barnet hemma om man lyckas vara ledig nån dag?
Det kanske är olika från olika förskolor?
Vi ska försöka hämta honom så tidigt vi kan från förskolan, dock blir det tyvärr en hel del dagar när vi inte kan hämta före 19-20 - vet nån om det finns någon förskola i Stockholm där det är ok?
Annars är ju lösningen för oss att ha nanny som hämtar på dagarna, men vill bara veta om nån vet nån bra förskola med flexibla öppettider?...
Någon som har nanny/barnflicka i Sthlms-området som vet på ett ungefär vad man ska räkna med att de tar i timmen? Vi kommer även behöva hjälp på söndagar då vi jobbar 4-5 timmar var (tyvärr) så det blir en del timmar. (Vi har tyvärr inte mor-farföräldrar som har möjlighet att hjälpa oss)...
Tacksam för hjälp!