• Anonym (hungrig)

Konstant hungrig

Den senaste veckan har jag gått med konstant hungerkännsla. På morgonen vrider det sig hela magen, och den låter och jag känner mig utsvulten. När jag väl ätit så slutar den låta, men hungern sitter kvar. Jag går hela dagen och känner mig utsvulten, magen väsnas och även om jag vräker i mig en (elelr tre) bastanta middagr så är jag fortfarande hungrig.
    Det konstiga är att jag alltid vart ganska liten i maten, en macka till frukost har räckt utmärkt fram till lunch osv. Nukan jag äta tre eller fyra utan att det känns att jag ätit. Och inte går jag oftare på toa. Funderar på om det kan vara någon sjukdom eller mask? men jag känner inte att jag förlorat eller ökat i vikt. Någon som vart med om detta?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-11 08:07
    Gllömde lägga till:
    Jag har inte börjat med några nya vanor, som träning eller diet. Jag försöker äta hållsosamt (sen ett par år tillbaka) som fullkornspasta och proteinrik kost.
    Innan jul var jag på hällsokontroll (brukar göra en kroppslig "service" varje år). Alla värden såg bra ut, lika så blodsockret.
  • Svar på tråden Konstant hungrig
  • Anonym

När ska du ha mens?
    PMS kan ändra sig från cykel till cykel och hunger är väldigt vanligt vid PMS.

• Anonym (hungrig)
    Anonym skrev 2011-02-11 08:14:33 följande:
    När ska du ha mens?
    PMS kan ändra sig från cykel till cykel och hunger är väldigt vanligt vid PMS.
    Jag hade min mens för snart två veckor sedan, det är väl upp i ÄL nu.
  • Anonym (Hopp)

Har du varit mycket stressad och så? Har du ont i magen? Halsbränna? Jag blir konstant hungrig när jag har magkatarr, det går liksom inte att släcka, det är hela tiden ett sug efter mat, även om jag nyss ätit.. Kolla upp det om det inte går över.

Svar på tråden Konstant hungrig