• LinnIvan

Fuktfläckar i tak på nedre våningen???

Såg nu på morgonen i köket nere att det var fuktfläckar. Även små droppar på vissa ställen.

VAD kan det bero på?

Då vi flyttade in kan ju nämnas att jag var på hyresvärden för de luktade mögel. De var hit o satte igen nån garderob där de sa att de kunde dra in lukt. Vart bara aningens bättre. Luktar fortfarande!

• Svar på tråden Fuktfläckar i tak på nedre våningen???
  • Amazina

Ett läckande rör, troligtvis...

Vi hade dock problemet (har) att vi har en nybyggd lägenhet och betongen och de stora fönsterna gör nu i början att lgh är väldigt fuktig. Vi måste vädra ofta. Det gör tydligen att det bildas kondens på rören i taket och att det sedan droppar ner. Vi har fått allt fixat nu och vädrar oftare. Vi hade dock ett brunt streck i det vita taket, inga droppar.

• LinnIvan
    Amazina skrev 2011-02-11 09:25:22 följande:
    Ett läckande rör, troligtvis...

Vi hade dock problemet (har) att vi har en nybyggd lägenhet och betongen och de stora fönsterna gör nu i början att lgh är väldigt fuktig. Vi måste vädra ofta. Det gör tydligen att det bildas kondens på rören i taket och att det sedan droppar ner. Vi har fått allt fixat nu och vädrar oftare. Vi hade dock ett brunt streck i det vita taket, inga droppar.
    ok om de är kondens...är det skadligt på nåt sätt? Alltså ska de åtgärdas?
  • Blgebo
    LinnIvan skrev 2011-02-11 09:29:52 följande:
    ok om de är kondens...är det skadligt på nåt sätt? Alltså ska de åtgärdas?
    Det ska inte vara på det viset. Kan ge fuktskador/mögel.
    Och inte låter det normalt att åtgärda mögellukt genom att sätta igen en garderob...då döljer man bara problemet, man åtgärdar det inte....
  • LinnIvan
    Blgebo skrev 2011-02-11 09:34:02 följande:
    Det ska inte vara på det viset. Kan ge fuktskador/mögel.
    Och inte låter det normalt att åtgärda mögellukt genom att sätta igen en garderob...då döljer man bara problemet, man åtgärdar det inte....
    Det är lite av våran hyresvärds principer tror jag. Sopa under matta bara. Men då kanske jag ska ringa om fuktet då.
  • Blgebo
    LinnIvan skrev 2011-02-11 10:03:16 följande:
    Det är lite av våran hyresvärds principer tror jag. Sopa under matta bara. Men då kanske jag ska ringa om fuktet då.
    Jag hade gjort det.
    Känns hemskt att hyresvärdar ens får göra på det viset...om de får det? Får man låta hus mögla osv utan att göra något åt det? Jag är ytterst tveksam till att man får det, eftersom det är hälsofarligt.
  • Amazina

Du ska absolut anmäla det och KRÄVA åtgärd  bums! Det finns apparater man kan mäta fukt i vägar ch tak med! Kräv att han tar med en sån och kollar hur det står till överallt!!

Svar på tråden Fuktfläckar i tak på nedre våningen???