• Pyris

Någon som vet vad en normal sänka ska ligga på?????

Och om sänkan är högre än vad den ska vara, vad innebär det då???
    Jag har fått för mig att om sänkan är högre så har man någon slags infektion i kroppen. För läkarna brukar alltid säga att sänkan visar inget, så det är bara virus.

Någon som vet???

• Svar på tråden Någon som vet vad en normal sänka ska ligga på?????
  • Pyris

Oj...5.

Nån som vet vad det innebär när sänkan är hög

• Mills

Sänkan visar om du har någon bakterieinfektion i kroppen. Har du ingen sänka har du inga bakterier. Men man kan ha en virusinfektion i stället, det syns alltså inte på sänkan. Hoppas du blev något klokare.

• anne82

är 38 mycket i sänka(lånar tråden hihi)

• FiaLisa75

Har för mig att en sänka ska vara ett en-siffrigt tal, men jag kan ha fel. Och ju högre sänka man har, desto värre är infektionen. Tror jag

• Pyris

Om det stämmer att det är så, så måste det innebära att min son har en bakterieinfektion i sig.

Vi fick åka till jourvårdcentralen idag. Han har varit sjuk i 4 veckor nu. Förra veckan var vi på vct pga feber och rossel vid andning. Febern försvann efter några dagar o rosslet blev lite bättre med hjälp av bricanyl. Sänkan var då bra på honom.
    Men har fortfarande varit sjuk o gnällig.
    Igår fick han tillbaka sin feber igen. Och han är megasvullen i halsen. Körtlarna har svullnat upp så det ser ut som pingisbollar och han har ont i magen (gasig o lös i magen) och han har jätte ont på ena sidan av nacken.
    Dom kollade i halsen o i öronen och det såg bra ut. Men dom tog också sänkan, som visade 30, och det var bra, sa läkaren.
    Men jag hade för mig att den skulle ligga nånstans vid 10.

• Pyris

Alltså dom gjorde ingenting utan skickade hem oss igen.

• Larsson

min lillkille hade en sänka på 150,han hade också feber länge, vi var och röntgade och tog alla prover man kan ta.
    men det visade inget.

• skate

En sänka på 30 tyder oftast på ett virus. Små barn kan ha sänka upp till 100 utan att det behöver vara bakterier. Prova ge alvedon (det har du kanske redan gjort) och avvakta någon dag till, det kan bli ett bakslag i tillfrisknandet när det är så mycket virus i farten. Blir han inte piggare med alvedon så kan du kanske kontakta sjukvården igen.

• Larsson

jag tror de sa att om man som vuxen är sjuk så ligger sänkan på 50.
    så en sänka som är hög bör man kolla upp.
    blev paff när alvins låg på 150.
    fast det tog några dagar sen var han pigg igen.

Svar på tråden Någon som vet vad en normal sänka ska ligga på?????