• ILS

Amanda

Nu ska ni få läsa hur jag tappa min dotter amanda!

EN TRAGISK OLYCKSHÄNDELSE HAR HÄNT MIG 11 JULI -04 MIN UNDERBARA DOTTER HAR GÅTT BORT SOM HASTIGAST TUNGT ÄR DET SÅ!! MEN AKT MAN HAR KVAR ALLA MINNEN PÅ AMANDA! MEN VI VET ATT DU HAR DET BRA DÄR DU ÄR NU! KOLLA NED PÅ OSS VAD VI GÖR! HON ÄR EN STOLT STORASYSTER ÖVERVAKAR SIN LILLEBROR!! VI SÖRJER DIG KOM TILLBAKA TILL OSS MIN ÄLSKADE DOTTER!! ÄLSAKR DIG MAMMA

HÄR KAN NI LÄSA VAD SOM HÄNDE MITT GULDKORN MAMMA SAKNAR DIG!
    AMANDA VAR NAMET PÅ MIN UNDERBAR DOTTER!!

Flicka borta i Degernäs
    En 1,5 år gammal flicka är sedan 06-tiden i morse försvunnen från sitt hem i Degernäs utanför Umeå. Polisen har satt in alla tillgängliga resurser i sökandet efter flickan.
    - Vi håller på att samla in folk och organiserar upp spaningarna just nu. Vi kommer även att kalla i hemvärnet i första hand och undersöker möjligheterna att få tag i en helikopter, säger vakthavande befäl, Tommy Nilsson, Umeå.

Flickan påträffad död
    Den 1,5 år gamla flicka som varit försvunnen från sitt hem i Degernäs sedan klockan 06-tiden i morse har påträffats död. Flickan hade ramlat i en vattenpöl och drunknat.
    När föräldrarna inte kunde hitta igen flickan som varit ute på gården och lekt slog de larm till polisen. Fem poliser plus en hundpatrull sattes in i spaningarna.
    Omständigheterna kring den tragiska olyckan är ännu inte känd. Inte heller hur långt från hemmet som flickan påträffades.
    Polisen inledde omedelbart en organisation för att upprätta spaningar efter flickan. Räddningstjänst var larmad och hemvärnet liksom helikopter skulle sättas in.
    Men när flickan påträffats blåstes insatsen av.
    Ambulanspersonal försökte med upplivningsförsök av flickan, men alla dessa försök muisslyckades.
    Beskedet om den tragiska olyckan har förstås väckt djup förstämning i den lilla byn.
    Beslut tas senare i dag om att eventuellt sätta in en krisgrupp.

Degernäsolyckan: Flickan drunknade i en trädgårdsdamm
    Den 1,5 år gamla flicka som omkom vid den tragiska drunkningsolyckan i Degernäs utanför Umeå tidigare i morse, hittades i en 4x3 meter stor trädgårdsdamm som fanns på fastigheten.

Dammen låg cirka 200 meter från gårdsplanen och flickan påträffades av en polispatrull. Polisen satte genast in hjärt- och lungräddning och larmade även ambulans. Men alla upplivnmingsförsök misslyckades.
    Flickans föräldrar är hemmahörande i Umeå och pappan jobbade för tillfället som avbytare på gården.
    Pappan lämnade flickan strax fölre klockan sex på morgonen och hon lekte då med hunden på gården. När pappan tio minmuter senare skulle titta till flickan var hon borta

• Svar på tråden Amanda
  • ploppan

Jag beklagar djupaste. Det gör så ont i mit mammahjärta. Tänker på er.

• Idun

Fruktansvärt. Jag minns att jag läst om olyckan. Beklagar er sorg. Hur är ert liv i dag? 

• Cinza

Jag lider med dessa föräldrar. Jag har själv begravt mitt barn och vet hur ont det gör.
    Jag förstår inte vad man vinner på att påpeka det uppenbara. De har ju redan betalat det högsta priset för sin oaktsamhet.

• eken

Åh fy fan vad hemskt! Beklagar sorgen TS för dig och din familj!

• PencilPete

Har plockat bort de inlägg som inte hör hemma i KR.
    Vänligen håll er innanför ramarna i fortsättningen.

Mvh
    Mod.

• Ängeln Teo

Beklagar det djupaste er stora förlust. Något ingen förälder ska behöva gå igenom, att begrava sitt barn!!
    Mina varmaste kramar till Er.

Ängeln Teo
  • ILS
    Gravidamaria skrev 2011-02-11 21:46:02 följande:
    Åh vad hemskt!
    Ja men som sakt livet måste gå vidare fast det är mycket varför varför som aldrig får svar på!
  • ILS
    ploppan skrev 2011-02-11 21:49:53 följande:
    Jag beklagar djupaste. Det gör så ont i mit mammahjärta. Tänker på er.
    Tack för dom orden det behöver man men som sakt livet måste gå vidare det är bara så!!
  • ILS
    Idun skrev 2011-02-11 21:50:43 följande:
    Fruktansvärt. Jag minns att jag läst om olyckan. Beklagar er sorg. Hur är ert liv i dag? 
    Ja det är tungt man tänker på hon varje dag som går men det klart läker sina sår så men tack vare att jag har oscar min son på 45 år så kan leva med det så! men hon finns alltid med oss det vet jag hon är med mig varje dag!! Men hur är det med dig då?? kram
  • ILS
    Cinza skrev 2011-02-11 23:34:03 följande:
    Jag lider med dessa föräldrar. Jag har själv begravt mitt barn och vet hur ont det gör.
    Jag förstår inte vad man vinner på att påpeka det uppenbara. De har ju redan betalat det högsta priset för sin oaktsamhet
    oj hur gammal var ditt barn när det hände detta då?? men vad var det som hände ditt barn då? Ja du det är inte skoj men vet att alla är med oss dom kolla ned på oss vad vi gör å så det är ju det som är så fantaskit så!! Men hoppas att du skriver annars skriver du ett brev till mig så kan vi skriva där med vardnra kram
  • ILS
    NKmamma skrev 2011-02-11 23:45:34 följande:

Beklagar verkligen det ni gått igenom.
    Kramar.

Tack så jätte mycket
  • Sofi123

Beklagar verkligen. Kommer ihåg att jag läste om detta. Tänker på er! <3

• ILS
    Ängeln Teo skrev 2011-02-12 11:12:25 följande:
    Beklagar det djupaste er stora förlust. Något ingen förälder ska behöva gå igenom, att begrava sitt barn!!
    Mina varmaste kramar till Er.
    Tack för dom orden men du kan ju skriva ett mejl till mig på familjeliv om du vill så kan vill håla kontakt där!! ja de tär tungt som tusan men men man måste ju gå i gjeon detta så!! kram
  • ILS
    Sofi123 skrev 2011-02-15 10:06:51 följande:
    Beklagar verkligen. Kommer ihåg att jag läste om detta. Tänker på er! <3
    tack för dom orden som sakt man  tror aldrig att det kommer att hända en sig själv så är det men nu när man sitter i det så då händer det så!! men men bara att gå vidare så
  • 050710

Inga föräldrar ska behöva gå igenom detta. Men somsagt, livet går vidare.
    Beklagar sorgen.

• ThereseJJ

Beklagar innerligt! en förälders värsta mardröm, men tyvärr händer en olycka både snabbt och lätt, det vet alla småbarnsföräldrar! Be strong{#emotions_dlg.flower}

• Anonym (Svaren)
    ILS skrev 2011-02-11 11:21:39 följande:
    Nu ska ni få läsa hur jag tappa min dotter amanda!

EN TRAGISK OLYCKSHÄNDELSE HAR HÄNT MIG 11 JULI -04 MIN UNDERBARA DOTTER HAR GÅTT BORT SOM HASTIGAST TUNGT ÄR DET SÅ!! MEN AKT MAN HAR KVAR ALLA MINNEN PÅ AMANDA! MEN VI VET ATT DU HAR DET BRA DÄR DU ÄR NU! KOLLA NED PÅ OSS VAD VI GÖR! HON ÄR EN STOLT STORASYSTER ÖVERVAKAR SIN LILLEBROR!! VI SÖRJER DIG KOM TILLBAKA TILL OSS MIN ÄLSKADE DOTTER!! ÄLSAKR DIG MAMMA

HÄR KAN NI LÄSA VAD SOM HÄNDE MITT GULDKORN MAMMA SAKNAR DIG!
    AMANDA VAR NAMET PÅ MIN UNDERBAR DOTTER!!

Flicka borta i Degernäs
    En 1,5 år gammal flicka är sedan 06-tiden i morse försvunnen från sitt hem i Degernäs utanför Umeå. Polisen har satt in alla tillgängliga resurser i sökandet efter flickan.
    - Vi håller på att samla in folk och organiserar upp spaningarna just nu. Vi kommer även att kalla i hemvärnet i första hand och undersöker möjligheterna att få tag i en helikopter, säger vakthavande befäl, Tommy Nilsson, Umeå.

Flickan påträffad död
    Den 1,5 år gamla flicka som varit försvunnen från sitt hem i Degernäs sedan klockan 06-tiden i morse har påträffats död. Flickan hade ramlat i en vattenpöl och drunknat.
    När föräldrarna inte kunde hitta igen flickan som varit ute på gården och lekt slog de larm till polisen. Fem poliser plus en hundpatrull sattes in i spaningarna.
    Omständigheterna kring den tragiska olyckan är ännu inte känd. Inte heller hur långt från hemmet som flickan påträffades.
    Polisen inledde omedelbart en organisation för att upprätta spaningar efter flickan. Räddningstjänst var larmad och hemvärnet liksom helikopter skulle sättas in.
    Men när flickan påträffats blåstes insatsen av.
    Ambulanspersonal försökte med upplivningsförsök av flickan, men alla dessa försök muisslyckades.
    Beskedet om den tragiska olyckan har förstås väckt djup förstämning i den lilla byn.
    Beslut tas senare i dag om att eventuellt sätta in en krisgrupp.

Degernäsolyckan: Flickan drunknade i en trädgårdsdamm
    Den 1,5 år gamla flicka som omkom vid den tragiska drunkningsolyckan i Degernäs utanför Umeå tidigare i morse, hittades i en 4x3 meter stor trädgårdsdamm som fanns på fastigheten.

Dammen låg cirka 200 meter från gårdsplanen och flickan påträffades av en polispatrull. Polisen satte genast in hjärt- och lungräddning och larmade även ambulans. Men alla upplivnmingsförsök misslyckades.
    Flickans föräldrar är hemmahörande i Umeå och pappan jobbade för tillfället som avbytare på gården.
    Pappan lämnade flickan strax fölre klockan sex på morgonen och hon lekte då med hunden på gården. När pappan tio minmuter senare skulle titta till flickan var hon borta
    Stor sorg har drabbat er ! Tanken på att att lämnat henne ensam, om så tio minuter utan uppsikt, kan nog göra vem som helst ångerfylld. Hoppas ni förlåter er själva och bär henne i hjärtat hela livet. Tänker även på lilla Amanda, måste varit en fruktansvärd kamp att försöka ta sig upp ur vattnet. 10 minuter kan tyckas kort men ibland är det en evighet. Många frågor säkert som Amanda inte fått svar på än, men en dag kan ni berätta för henne.
Svar på tråden Amanda