Amanda
Nu ska ni få läsa hur jag tappa min dotter amanda!EN TRAGISK OLYCKSHÄNDELSE HAR HÄNT MIG 11 JULI -04 MIN UNDERBARA DOTTER HAR GÅTT BORT SOM HASTIGAST TUNGT ÄR DET SÅ!! MEN AKT MAN HAR KVAR ALLA MINNEN PÅ AMANDA! MEN VI VET ATT DU HAR DET BRA DÄR DU ÄR NU! KOLLA NED PÅ OSS VAD VI GÖR! HON ÄR EN STOLT STORASYSTER ÖVERVAKAR SIN LILLEBROR!! VI SÖRJER DIG KOM TILLBAKA TILL OSS MIN ÄLSKADE DOTTER!! ÄLSAKR DIG MAMMA
HÄR KAN NI LÄSA VAD SOM HÄNDE MITT GULDKORN MAMMA SAKNAR DIG!
AMANDA VAR NAMET PÅ MIN UNDERBAR DOTTER!!
Flicka borta i Degernäs
En 1,5 år gammal flicka är sedan 06-tiden i morse försvunnen från sitt hem i Degernäs utanför Umeå. Polisen har satt in alla tillgängliga resurser i sökandet efter flickan.
- Vi håller på att samla in folk och organiserar upp spaningarna just nu. Vi kommer även att kalla i hemvärnet i första hand och undersöker möjligheterna att få tag i en helikopter, säger vakthavande befäl, Tommy Nilsson, Umeå.
Flickan påträffad död
Den 1,5 år gamla flicka som varit försvunnen från sitt hem i Degernäs sedan klockan 06-tiden i morse har påträffats död. Flickan hade ramlat i en vattenpöl och drunknat.
När föräldrarna inte kunde hitta igen flickan som varit ute på gården och lekt slog de larm till polisen. Fem poliser plus en hundpatrull sattes in i spaningarna.
Omständigheterna kring den tragiska olyckan är ännu inte känd. Inte heller hur långt från hemmet som flickan påträffades.
Polisen inledde omedelbart en organisation för att upprätta spaningar efter flickan. Räddningstjänst var larmad och hemvärnet liksom helikopter skulle sättas in.
Men när flickan påträffats blåstes insatsen av.
Ambulanspersonal försökte med upplivningsförsök av flickan, men alla dessa försök muisslyckades.
Beskedet om den tragiska olyckan har förstås väckt djup förstämning i den lilla byn.
Beslut tas senare i dag om att eventuellt sätta in en krisgrupp.
Degernäsolyckan: Flickan drunknade i en trädgårdsdamm
Den 1,5 år gamla flicka som omkom vid den tragiska drunkningsolyckan i Degernäs utanför Umeå tidigare i morse, hittades i en 4x3 meter stor trädgårdsdamm som fanns på fastigheten.
Dammen låg cirka 200 meter från gårdsplanen och flickan påträffades av en polispatrull. Polisen satte genast in hjärt- och lungräddning och larmade även ambulans. Men alla upplivnmingsförsök misslyckades.
Flickans föräldrar är hemmahörande i Umeå och pappan jobbade för tillfället som avbytare på gården.
Pappan lämnade flickan strax fölre klockan sex på morgonen och hon lekte då med hunden på gården. När pappan tio minmuter senare skulle titta till flickan var hon borta