• Lambi09

Arbetar du som massör?

Jag har under en längre tid funderat på att utbilda mig till massör. Tycker det verkar kul och tacksamt att arbeta inom yrket? är väldigt intresserad av massage, går ofta själv på det, osv.  Skulle vara väldigt intressant och höra från er som arbetar / har arbetat inom yrket vad ni tycker om det? positiva och negativ sidor? funderar att gå utbildningen till hösten aventuellt om det går ihop med mitt arbete som jag har nu.

• Svar på tråden Arbetar du som massör?
  • jeanettte

jag har precis blivit klar dilpomerad massör, läser vidare till massage terapeut.

har fast jobb inom äldrevården men har börjat jobba lite smått som massör nu oxå.. hyr lokal en dag i veckan och har innan åkt hem eller tagit hem folk (jag känner) hem till mig och masserat men det tröttnar man på rätt fort.

Det är jätte roligt att massera, men svårare än man kunde tro innan med all anatomi och sånt där man ska kunna.. rätt muskel, rätt riktning osv =)

men jätte kul och intressant!

jag läste på hälsoteket i Göteborg - där har dom olika upplägg på skoldagar. jag jobbade som vanligt under skolan och gör nu med. är i skolan varannan helg och sen tillkommer praktik på skolan.

• Lambi09

Hej.. Ja jag hade tänkt läsa på hälsoteket i Sthlm (Solna) jag jobbar också inom äldrevården, inom hemtjänsten. Fick precis heltidsjobb så tror jag jobbar ett tag nu men funderar verkligen på att studera till massör sen. Jag skulle vilja jobba på ett spa. Tycker det verkar så ro givande. Men det är nog ett tyngre jobb än man tror :) tack för att du svarade :)

Svar på tråden Arbetar du som massör?