• Heroa

Gördel till magen, vilken (och varför)?

Är i v 37 och så himla stor. Jag är så kort så min mage är helt gigantisk. Känns typ som jag får "hängmage" snart. Finns det någon form av gördel eller nåt man kan ha som stöd?! Den hänger ju inte på riktigt, det är mer en känsla men går jag över tiden lär den ju ramla ner till knäna! Eller kan man göra en själv, jag testade knyta en sjal runt höfterna, men det blev inge bra.

Har hört att man kan ha nåt slags gördel efter graviditeten också, hur använder man den och varför?

• Svar på tråden Gördel till magen, vilken (och varför)?
  • Bobbylina

puffar undrar oxå!!

*31/3-07 Melwin * 5/10-08 Elias*
  • Miia88

Trosgördel sa min mor åt mig att skaffa till efter förlossningen, det hjälper ju till att hålla in =)

• Heroa

OK men efter förlossningen, är det mer för att ser snyggt ut? Eller hjälper det till att huden går tillbaka bättre? Har försökt hitta nån gördel nu, jag hittade nån från cariwell till ok pris. Är ju förhoppningsvis inte så långt kvar nu så jag vil inte köpa för hur mycket som helst hehe. ska kolla lite till..

• Mia386

ett foglossningsbälte borde du ju kunna använda, de ska tydligen hålla uppe magen lite. gördel ska jag skaffa, ska på bröllop i sommar :P

• Miia88
    Heroa skrev 2011-02-12 16:56:51 följande:
    OK men efter förlossningen, är det mer för att ser snyggt ut? Eller hjälper det till att huden går tillbaka bättre? Har försökt hitta nån gördel nu, jag hittade nån från cariwell till ok pris. Är ju förhoppningsvis inte så långt kvar nu så jag vil inte köpa för hur mycket som helst hehe. ska kolla lite till..
    det hjälper ju till =)
    har läst om en del som haft en gördel från lindex som funkade bra.
  • Oj vad det blåser

Är du i vecka 37 så är det nog enklast att härda ut. Men efter förlossningen kan du ju använda en sån där belly bandit.

• Dixie

Jag har köpt en "support belt"; 
    www.minimundus.se/body_mamma/ivantanstider.htm

vid mina tidigare graviditeter så har magen känts så "tung", så jag tänkte att detta kunde hjälpa, nu är jag bara i v 18, så jag har inte börjat använda det än - men det kan kanske vara ngt för dig!?

• Heroa

Ja det är lite väl sent påtänkt kanske, man vill ju inte beställa en som knappt hinner komma innan bebisen. Tiden går så snabbt, och vääääldigt sakta på samma gång! Imorgon ska jag kolla på i en babybutik om de har någon till bra pris, annars struntar jag nog i det. Förbannar mig själv att jag inte köpte på minumundus eftersom jag precis fick hem kudde till bebisen därifrån... Jaja, får satsa på nåt som hjälper till att återställa det som går efteråt istället hehe. Dyrt med belly bandit, men man kanske kan köpa nån fräsch på tradera. Tack för era svar!

Svar på tråden Gördel till magen, vilken (och varför)?