• Sassah

IKEA-experter! Hjälp!

Vi har massor av möbler ur en gammal (?) billig serie från Ikea, det finns både skrivbord, bokhylla, sängbord, cdhylla och byrå. Alla möbler vi har är i björklaminat. Nu är jag på jakt efter en likadan byrå och kan inte komma ihåg vad serien av möbler heter. Hittar heller inget liknande på Ikeas hemsida. Någon som vet vad serien heter eller på något sätt kan hjälpa mig att ta reda på det?

• Svar på tråden IKEA-experter! Hjälp!
  • luckyme83

håller med övriga ser ut som malm...
    har massor malm i ek =)

• Sassah

Nej, det är inte malmserien, de här möblerna var mycket billigare, bokhyllan kostade typ bara 199:-, byrån 299:- osv. Måtten på dem stämmer inte eller med Malmmöblernas mått. Jag tror inte att de finns kvar i sortimentet men hoppas på att få reda på vad de heter så kan jag leta efter dem på typ Blocket.

• karet

Står det inte på nån ditklistrad lapp i, under, bakom möblerna? Eller kanske under en av lådorna i antingen hurtsen eller byrån?

• Fru KM

Kan det vara Kullen? Påminner lite om Malm. Sök på Kullen på Ikea, dock verkar det bara finnas svart nu. Annars är ju Malm riktigt lik.

• LunaLunatic

Ni som säger "Malm":
    På Malm-byråerna är ovandelen av lådorna sned, ser rakt ut på bilderna.

Vet tyvärr inte vad de heter dock.

• oxe79

Har inte ikea en begangnat sida nu för tiden? Där folk kan sälja och köpa ikeamöbler. Kan vara värt att leta där om du är ute efter samma serie

• Sassah
    Fru KM skrev 2011-02-11 16:12:55 följande:
    Kan det vara Kullen? Påminner lite om Malm. Sök på Kullen på Ikea, dock verkar det bara finnas svart nu. Annars är ju Malm riktigt lik.

Ja, Kullen heter de, nu kommer jag ihåg! Tusen tack!

Tyvärr verkar just de i björklaminat ha utgått och inga säljs på blocket just nu heller, har IKEA någon egen begagnatsida tro?

• Fru KM

Varsågod:) hoppas du hittat nåt.

• ikafika
    Sassah skrev 2011-02-11 21:49:26 följande:

Ja, Kullen heter de, nu kommer jag ihåg! Tusen tack!

Tyvärr verkar just de i björklaminat ha utgått och inga säljs på blocket just nu heller, har IKEA någon egen begagnatsida tro?

Nej inte en egen men väl en sajt för begagnde ikea-möbler billyandfriends.se/
Svar på tråden IKEA-experter! Hjälp!