• grodflickan

13 åring tider?

Behöver lite råd angående tider för en 13 åring :)
    Som min brorson bor numera hos oss och blir 13 nu på måndag men undrar vad ska ha för tider på han sen.
    T ex på vardagar när ska era 13 åringar senast vara hemma skoldagar & på helgerna och sen när brukar de gå och lägga sig på vardagarna när är skola?
    Ännu har det inte varit några problem med vilja vara ute sent mm... men mycket då skolan är ny och precis börjat lära känna nya kompisar mm... Så lite nyfiken så vet jag lite vad ska gå efter när väl blir dags och han vill vara t ex ute med en kompis :)
    Sova har jag sagt vid 22 och oftast somnar han då och är pigg när han vaknar  men någon tyckte det var att vi lät han vara uppe för länge :s men han vaknar i tid och är pigg är väl viktigaste :s men ibland blir det han är uppe med mig, maken längre då bara par månader sen han förlora sin mamma kommer det stunder när han är ledsen och känns helt fel han ska sova då utan då låter jag han få vara upp med oss till han somnar mm... och mår bättre som känner viktigare han får känna vi finns där för han.

• Svar på tråden 13 åring tider?
  • jesgad

Min son lägger sig tio o det funkar bra. Vardagar vill jag ha han hemma vid åtta, helger senast tio.

• SeTa

Min son är visserligen "bara" 11, men han ska vara hemma kl 8 på veckorna och efter 9 ska tv/dator/spel/whatever vara avstängt. På helgerna får han komma hem lite senare, förutsatt att han är hemma hos någon, men då hämtar vi honom. Allmänt spring på stan är inte ok.
    På helgerna ska tv/dator/whatever vara avstängt kl 10 om vi inte sitter och tittar på något specifikt tillsammans.

• SeTa
    SeTa skrev 2011-02-11 15:07:01 följande:
    Min son är visserligen "bara" 11, men han ska vara hemma kl 8 på veckorna och efter 9 ska tv/dator/spel/whatever vara avstängt. På helgerna får han komma hem lite senare, förutsatt att han är hemma hos någon, men då hämtar vi honom. Allmänt spring på stan är inte ok.
    På helgerna ska tv/dator/whatever vara avstängt kl 10 om vi inte sitter och tittar på något specifikt tillsammans.
    Han är inte alls 11. Han är 12! *förvirrad*
Svar på tråden 13 åring tider?