• Londoner

Svenska namn som funkar pa engelska!!

Barnets pappa ar helengelsk, och vi bor i England. Barnet kommer att fa sin pappas efternamn, ett ganska ovanligt men inte helt oforekommande efternamn som ar fornengelskt (vilket aven jag kommer att ta nar vi gifter oss!)

Men eftersom bebisen blir halvsvensk, och att det inte ar helt omojligt att vi nagon gang flyttar till Sverige, vill vi garna ha ett "svenskt" fornamn for att representera barnets svenska sida. Vi vill garna ha nagot typiskt svenskt, jag har personligen lite svart for "internationella" namn som typ Max, Liam och sana som man ofta ser pa namnlistor. Sa garna nagot fornnordiskt.

MEN nagot som maste funka pa engelska ocksa, och passar med ett engelskt efternamn!! Som dessutom garna ar lattuttalat och lattstavat! Det ar sa hiiiimla svart, jag behover forslag pa bade pojk- och flicknamn. Det ena jag kan tanka mig ar Erik, men det kanns lite trist? Eller?

Pretty please, hjalp? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-12 14:08
    Tack alla sa jattemycket! Vad snalla ni ar!! :)

• Svar på tråden Svenska namn som funkar pa engelska!!
  • Mamma Lotta

Tilda/Matilda Emilie Eveline sebastian samuel Mikael Malte dante finns hur många som helst

• PLRMamma

Lucas, Philip, Emmy, Emmalina, Noralina Freya Loke Liam Vincent

• Tow2Mater
    Mamma Lotta skrev 2011-02-11 14:49:17 följande:
    Tilda/Matilda ...Malte dante
    Känns konstiga på engelska tycker jag.... speciellt om de ska uttalas av en engelsktalade person.
  • CHARLATAN
    Mamma Lotta skrev 2011-02-11 14:49:17 följande:
    Tilda/Matilda Emilie Eveline sebastian samuel Mikael Malte dante finns hur många som helst
    Ursäkta att jag frågar, men funkar Malte verkligen på engelska? I mina öron låter det helkonstigt.
    MAY YOUR ORGANS FAIL BEFORE YOUR DREAMS FAIL YOU
  • Rundabullar

Vi har också funderat på namn som ska fungera på 3 språk. Vi gillar enkla namn och jag tycker att Erik är fint! Glad Här är några av dem som passerat på våra listor som jag minna på rak arm:

Emma
    Matilda
    Hanna
    Anna
    Mia
    Stina
    Kristina
    Sonja
    Lisa

Peter
    Fred
    Martin
    Axel
    Matti
    Matias
    Viktor
    Valter 

• Londoner
    kmp skrev 2011-02-11 14:42:45 följande:
    Anna
    Bo
    Emma
    Martin
    Bo gillar jag skarpt! Ar lite svag for de dar "gubbiga" och "tantiga" namnen!
  • Londoner
    CHARLATAN skrev 2011-02-11 14:52:34 följande:
    Ursäkta att jag frågar, men funkar Malte verkligen på engelska? I mina öron låter det helkonstigt.
    Ja, for mig ocksa. Jag tanker bara pa typ Single Malt-drickan och malt vinegar.
  • sockerslav

Ella
    Vilma
    Lovisa
    Louise
    Josefine
    Lilly
    Nellie
    Alina
    Hanna

Axel
    Filip
    Alfred
    Anton
    Oskar
    Viggo

Svar på tråden Svenska namn som funkar pa engelska!!