• ella881

Åldersgräns för insemination i Danmark

Jag är 48. Finns det möjlighet för mig att göra insemination i Danmark? tacksam för era svar

• Svar på tråden Åldersgräns för insemination i Danmark
  • kantarellkisse

Jag ser att du inte fått något svar ännu fast det gått en del tid.

När det gäller danmark är svaret nej, då åldersgränsen är 46 år. Dessutom är resultaten sviktande för just insemination när man blivit lite äldre så frågan är om du vill satsa på det eller gå till IVF om du har en fungerande cykel. Det finns andra länder där åldersgränserna är annorlunda. Polen och Lettland är länder jag kommer på på rak arm som behandlas singlar över Danmarks åldersgräns. Vilka åldersgränser de har är jag däremot inte säker på

• sommer

Kommer inte ihåg men det kostar pengar i Danmark nu  och få insemination.
    prova goggla ivf .k

• kantarellkisse

Det har alltid kostat pengar att göra fertilitetsbehandlingar. Enda undantaget är om man är par och kan göra landtingsbetalda behandlingar i Sverige. Det är dock begränsat och man får sedan betala helt själv även här. Men vi som åker utomlands har alltid fått betala. Tidigare har det funnit subentioner i Danmark för personer som bor i Danmark men reglerna har ändrats, dock tror jag att man ff kan få behandlingar subventionerat på de allmänna sjukhusen - men bara för danskar då. Vi svenskar får som alltid givetvis betala vad det kostar.

Svar på tråden Åldersgräns för insemination i Danmark