• GullpuckotMe

Äta för mycket brie?

kan man äta för mycket  brie? jag har fått världens dille på att äta en sådan där liten 3kant brie. äter en hel sådan per gång kanske 3 ggr i veckan.

kan det vara farligt o äta så mycket?

• Svar på tråden Äta för mycket brie?
  • La Lola

Det är ju bara en vanlig ost?
    Så det tvivlar jag på att man kan göra.....

*mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • GullpuckotMe

Okej nej jag tror inte heller det är farligt men man vet aldrig med tanke på att det är en mögelost. men då ska jag mumsa på ikväll :P

• La Lola
    GullpuckotMe skrev 2011-02-11 16:35:20 följande:
    Okej nej jag tror inte heller det är farligt men man vet aldrig med tanke på att det är en mögelost. men då ska jag mumsa på ikväll :P
    Hur menar du då?

Är du gravid?
    Ja isf ska du helst undvika det.
  • GullpuckotMe

nej nej jag är inte gravid. men visste inte om det var bra för min kropp o ta för mycket mögelost bara.

• GullpuckotMe
    Renesmee skrev 2011-02-11 16:36:39 följande:

HAhha

ät på, du märker när kroppen inte vill ha det mera! =)

• timmy97

Föråt mig ordentligt på camembert ost, och DÅ hade jag ätit FÖR mkt ost.
    Så du märker när det är för mkt. Ät på du! 

• Tecken

Det är ju mycket fett i, men det är inte direkt farligt.

• La Lola
    GullpuckotMe skrev 2011-02-11 17:28:18 följande:
    nej nej jag är inte gravid. men visste inte om det var bra för min kropp o ta för mycket mögelost bara.
    Nä....det är ju inte farligt mögel på samma sätt som mögelangrepp i en bostad.....
  • mosterYster

Haha, om det vore farligt med för mycket mögelost skulle jag definitivt vara skadad vid det här laget. Fast vem vet hur det står till i mitt huvud? *vevar med armarna och utstöter gutturala ljud*

• GullpuckotMe
    mosterYster skrev 2011-02-11 17:59:38 följande:
    Haha, om det vore farligt med för mycket mögelost skulle jag definitivt vara skadad vid det här laget. Fast vem vet hur det står till i mitt huvud? *vevar med armarna och utstöter gutturala ljud*

• GullpuckotMe
    La Lola skrev 2011-02-11 17:55:06 följande:
    Nä....det är ju inte farligt mögel på samma sätt som mögelangrepp i en bostad.....
    nej inte riktigt så jag mena men men.,, nu vet jag att jag kan äta i lugn ro så då tänker jag göra de
Svar på tråden Äta för mycket brie?