omega3 till 7 månaders för bättre sömn?
Kan det vara så att barn sover bättre med omega3 tillskott?
Någon som har erfarenheter?
Bör man vänta tills barnet är 1 år? (står så på förpackningen)
Min tjej är 7 månader och sover KATASTROFdåligt!!
Kan det vara så att barn sover bättre med omega3 tillskott?
Någon som har erfarenheter?
Bör man vänta tills barnet är 1 år? (står så på förpackningen)
Min tjej är 7 månader och sover KATASTROFdåligt!!
Jag tycker absolut du ska testa, det var rena rama räddningen för oss och vår nattsömn.
Från ca 20-30 uppvak per natt ( nej jag skojar inte ) till ca 1-5 st, för att efter ytterligare någon månad komma ner på 0-2 uppvak. Helt bra blev det inte förrän han var ca 2år men det gjorde våra mardrömsnätter mer normala.
Vi började med Eye q baby när sonen var 8 månader. Eye q baby borde finnas i hälsokosten men kan även beställas härifrån http://www.equazen.co.uk/default.aspx?pid=47&prodgrp=29
Lycka till!
Åh, vilken underbar tråd! Omega3 ska inhandlas omgående. Vi har en niomånaders med 10-30 uppvak (alt flera timmar strul/snurr/gnäll) per natt. Vi har testat allt annat känns det som. Utom skrikmetoder men det är inte aktuellt.
Skönt att höra! Jag ska nog testa det. Ammar två-tre ggr/natt men däremellan är vi oxå vakna för strul/snurr/gnäll/skrik. Hon är en liten dramaqueen så det funkar inte att låta henne ligga och gnälla, hon somnar inte om. Det står att man ska ge det närdom är 1 år.. Vad säger ni om det? Slutade ni med D-dropparna?
Inatt har vi bara vaknat ca 10 ggr vilket är lyx! =)
Jag kan amma hur många ggr som helst bara hon sover däremellan..
Skönt att höra! Jag ska nog testa det. Ammar två-tre ggr/natt men däremellan är vi oxå vakna för strul/snurr/gnäll/skrik. Hon är en liten dramaqueen så det funkar inte att låta henne ligga och gnälla, hon somnar inte om. Det står att man ska ge det närdom är 1 år.. Vad säger ni om det? Slutade ni med D-dropparna?
Inatt har vi bara vaknat ca 10 ggr vilket är lyx! =)
Jag kan amma hur många ggr som helst bara hon sover däremellan..
En fråga till..
Hur var era barn på dagtid? Har hört att omega 3 gör att dom blir lite lugnare.
Min tjej har svårt att komma till ro, är väldigt gnällig och krävande. Hon kan inte sova inomhus och är hon missnöjd så skriker hon tills hon får panik (tex om man ska försöka få henne att sova inomhus eller lära sig ta flaska).
Hon kör med samma gnälliga ljud oavsett om hon är trött, hungrig, mätt eller missnöjd. Svårt att veta vad man ska göra..