• Anonym (orolig)

Hur stor chans att bli gravid när man har kopparspiral?

Hur stor chans att bli gravid när man har kopparspiral?

Jag är liter orolig om jag skulle bli gravid. Väntar min mens nästa vecka. Men denna vecka har jag känt mig så konstig i kroppen. Är fortfarande hungrig efter jag har ätit mat, lite illamående.....ja alla de symtomen som sist jag blev gravid. Gjorde en abort för ca 3 mån sen och vill absolut inte vara gravid nu.
    Är så himla orolig att jag inte kan sluta tänka på det.
    Är de någon som vet eller har erfarenhet av detta, om man kan bli gravid trots att man har kopparspiral??

• Svar på tråden Hur stor chans att bli gravid när man har kopparspiral?
  • Anonym (orolig)

puffar...

• Anonym (orolig)

snälla finns d någon??

• Blue Orchid

Hallå där!
    Jag blev gravid med kopparspiral 97..hade då redan en tjej som va född 95.
    Och jag vet fler som blitt det...

• Blue Orchid

96 va det..hon är född 97

• Anonym (orolig)

Blue Orchid: Känner mig så lessen ....vill inte gå igenom en abort till...har en tjej på 10 mån och vill gärna vänta några år....nu blir jag väldigt nervös..

• tolallik

Inga preventinmedel ger 100% skydd. Det finns alltid en liten liten risk att bli gravid. Men den risken är oftast väldigt liten. Vet själv en som blev gravid när hon hade spiral.

• Kantarellen

I broschyren jag fick när jag satte in min kopparspiral står det att 0,6 kvinnor blir gravida per 100 kvinnoår. Detta förutsatt att spiralen sitter rätt. Spiral har alltså en hög säkerhet.

Kan det inte vara något annat än graviditet som gör att det känns annorlunda i kroppen?

• Blue Orchid

TS..jag förstår din sits!!!
    Visste själv inte om jag ville ha barn så "tätt" när jag blev gravid med spiral men vi behöll det...inget jag ångrar idag men hade jag vart i din sits så hade jag kankse tänkt annorlunda...10 mån är ju inte gammalt...
    Mitt råd till dig är att försöka ta det lugnt, jaga inte upp dig(lätt att säga ,jag vet)
    Snart är det måndag o då kke du kan ringa mvc o prata med dom...nu kan man ju göra blodprov tidigt för att se om man är gravid..
    Vad säger din andra hälft??

• Anonym (orolig)

Blue Orchid: Han säger inte så...mkt hoppas bara d inte händer igen ...ohh är så lessen :(

• Anonym (orolig)

jag e lite snuvig....och hostar väldigt mkt oxå...kan jag tillägga. Hoppas d e det som kroppen reagerar på...men är orolig över att jag blir hungrig igen efter 10 min jag ätit..i ju för sig...äter jag inte så mkt...som sagt pga att jag hostar o e snuvig.

Svar på tråden Hur stor chans att bli gravid när man har kopparspiral?