Kostnad för att installera tvättmaskin?
Någon som har koll på vad det kostar att installera ny tvättmaskin? Vi har redan en tvättmaskin där den nya ska stå, så inga rör eller ledningar eller liknande som ska fixas - bara byta ut den gamla, trasiga!
Någon som har koll på vad det kostar att installera ny tvättmaskin? Vi har redan en tvättmaskin där den nya ska stå, så inga rör eller ledningar eller liknande som ska fixas - bara byta ut den gamla, trasiga!
har ni lägenhet?? vi har lägenhet frågade vaktmästare o han sa 500 kr och vi har inte tidigare tvättmaskin så de ska fixa allt på nytt men tyvärr vi har väntat nu 1 mån han som fixar är sjuk.
Hej! Tack för svar! Nej, vi bor i hus... Får kolla med rörmokare imorgon, för det är väl en rörmokare som gör sånt?
Aha... Men det har stått en tvättmaskin här innan där den nya ska stå så det finns redan uttag och allting - är det inte bara att koppla till befintligt eluttag? Jag trodde man behövde någon som ansluter vattnet (sådan ledning också dragen givetvis). Eller jag kanske kan fixa detta själv??
Är ju bara att fixa själv, inte svårt. Gör samma, fast i omvänd ordning då, som när du tar bort den gamla maskinen.
Done Tack för svar!
En tvättmaskin ska väl helst ha en fast elinstallation, eller vad menar du att det är för uttag ni har?
googlade lite, det verkar som att det är ändrat på det och det behöver inte vara en fast installation, men kolla upp det
Om ni bor där det är möjligt så är det billigaste alternativet jag hittat att köpa tvättmaskin p å
www.tretti.se
och sedan låta dem installera. Då kostar installationen 300 kr. Men de installerar inte i hela Sverige.
vi har köpt en begagnad bänkdiskmaskin 2 veckor innan jul och har inlämnat blanket till hyrsvärde kontor för att installera men de säger att den som brukar fixa det är sjukskriven, men hur länge ska vi vänta 1år?? jag undrar om vi kan göra det själv?? jag kan ringa de som vi köpte den av och frågar om vi kan får kopling o andra grjer . är det svårt?? hyrsvärde brukar ta 500 kr för det sa de.