• JULO

Thailand Kata Beach eller Koh Lanta?

Hjälp mig välja!

Planerar en resa till Thailand i januari 2012, men vilket resmål är att föredra?

Vi är 2 vuxna och 2 barn, 4 och 6 år gamla, och vi har kikat på antingen Kata Beach (Fritidsresor Blue Star Kata Beach) eller Koh Lanta (Fritidsresor Blue Village Exotic Chada Beach Resort & Spa)

Någon som har erfarenhet av dessa hotell eller orter? Tacksam för alla tips!

• Svar på tråden Thailand Kata Beach eller Koh Lanta?
  • Elli47

Jag har varit till Patong och Karon (bredvid Kata) och är hjärtligt less på Phuket så jag skulle välja Koh Lanta om jag skulle åka till Thailand nu.

• Gladskit

Koh Lanta har jag inte besökt (än, vi ska dit nu i mars) men vi har varit på Phuket och i Khao Lak.
    Jag tycker det beror lite på vad ni är ute efter. Kata beach är fint och lugnt. Koh Lanta verkar dock vara en bättre bas om man vill se sig omkring, åka på utflykter till fina badöar och liknande.

Gällande själva hotellen och standarden så skulle jag läsa på tripadvisor vad tidigare gäster tycker!

• ulligulli

Mina  föräldrar kom hem ifrån Kata i onsdags och tyckte det var helt hysteriskt 4 rader med solstolar på stranden, högljudda ryssar och dyrare än på andra ställen de varit.

De älskar verkligen Thailand annars men sa att nästa gång kommer de åka tillbaks till Koh Lanta eller Kao Lak...

Jag röstar på Koh Lanta. Har själv varit där med min man och våra barn flera gånger och tycker det är lungt och sköntCool

• Molly8282

Hej!
    Ni kan ju ta en kombinationsresa och vara en vecka på vardera stället. Vi har bokat med Fritidsresor i Januari 2012 och vi ska vara första veckan på Kho Lanta på just Chada beach. Andra veckan har vi valt Merlin beach på Tri Trang beach på Phuket.

• Gladskit
    Molly8282 skrev 2011-05-05 15:51:43 följande:
    Hej!
    Ni kan ju ta en kombinationsresa och vara en vecka på vardera stället. Vi har bokat med Fritidsresor i Januari 2012 och vi ska vara första veckan på Kho Lanta på just Chada beach. Andra veckan har vi valt Merlin beach på Tri Trang beach på Phuket.
    Att kombinera är toppen, bra tips
    Vi var i Thailand i mars/april i år och var bl.a. på Koh Lanta, på Phi Phi Island och Aonang/Krabi.
    Jag skulle rekommendera dig (om ni inte betalt hela resan ännu) att kolla vad ni får betala för flygstolar och sen boka hotellen själv.
    De hotell vi bodde på finns i Apollos och Vings kataloger men vi bokade dem själva och sparade 10000kr (2 vuxna + 1 barn).
Svar på tråden Thailand Kata Beach eller Koh Lanta?