Någon som plussat starkare på kvällen?
Hej!
Överallt läser man om att morgonurin är det bästa, för att det är mer koncentrerat och att det produceras mer hcg på natten? - men är det någon här som fått utslag på kvällarna och inte morgonen ?
Hej!
Överallt läser man om att morgonurin är det bästa, för att det är mer koncentrerat och att det produceras mer hcg på natten? - men är det någon här som fått utslag på kvällarna och inte morgonen ?
Morgonurin eller ej spelar ingen roll. Det handlar om hur koncentrerat troner är när man testar. Om man låter bli att kissa och dricka på dagtid kan man lika väl testa då.
Men det konstiga är att jag inte druckit på natten och sovit i typ 8 timmar, och får ett supersvagt plus, när jag senare vid lunch testar mig 4 timmar senare och druckit kaffe o jos så är det starkare...skumt
Sedan kan det vara lite olika med olika test. En del test är "torrare" el hur jag ska förklara och reagerar inte lika mkt. Därför kan testen skilja i styrka om man testar flera ggr under kort tid.
Jag testade mig ungefär 6 på kvällen och sen igen kanske runt en och en halv timme senare. Båda testen var tokstarka trots att jag varken hade försökt hålla mig från att kissa under tre-fyra timmar trots att jag druckit massor eller hade morgonurin. Men sen var jag på ungefär bim+3 också så då har man ju lite högre halt av hcg i urinen Lycka till!
Jag plusade supersvagt med morgonurin. Det blev ett tydligare test lite senare på dagen hos BM och ytterligare ett par timmar senare var det väldigt tydligt när jag testade hemma. Så för mig verkar det bli starkare på eftermiddagen/kvällen.
Har testat flera ggr med samma resultat. Svagt på morgonen med koncentrerad urin och starkare på kvällen med mer utspädd urin.
Jag tycker jag gjorde det! Kändes urskumt :) såhär i efterhand känns det som jag flippade totalt, alltså hålla på att testa flera ggr per dag? VARJe dag? Tur min kille inte visste något :) Men såhär är det: Ett plus är ett plus och testen är olika så man ska inte haka upp sig på minimala färgförändringar. Vilket ju jag gjorde. Och fotade allt flera gånger, har en liten exposé av bilder i mitt galleri, alla TL tester. Den gången slutade det i ma/mf men det hade ju absolut ingenting med färgen på teststrecken att göra. GRATTIS till din graviditet!!!