• Sommi

Någon som plussat starkare på kvällen?

Hej!

Överallt läser man om att morgonurin är det bästa, för att det är mer koncentrerat och att det produceras mer hcg på natten? - men är det någon här som fått utslag på kvällarna och inte morgonen ?

• Svar på tråden Någon som plussat starkare på kvällen?
  • Vickan I

Morgonurin eller ej spelar ingen roll. Det handlar om hur koncentrerat troner är när man testar. Om man låter bli att kissa och dricka på dagtid kan man lika väl testa då.

• Sommi

Men det konstiga är att jag inte druckit på natten och sovit i typ 8 timmar, och får ett supersvagt plus, när jag senare vid lunch testar mig 4 timmar senare och druckit kaffe o jos så är det starkare...skumt

• Illusion
    Sommi skrev 2011-02-12 09:23:15 följande:
    Men det konstiga är att jag inte druckit på natten och sovit i typ 8 timmar, och får ett supersvagt plus, när jag senare vid lunch testar mig 4 timmar senare och druckit kaffe o jos så är det starkare...skumt
    Då är det antingen nåt som inte stämmer (om du har det så varje dag flera dagar i rad och det aldrig är starkt på morgonen) eller så kan det vara som för mig, jag ser riktigt dåligt på morgnarna. Annars vettefan vad det kan vara. Hur länge har det varit så där?
  • Vickan I

Sedan kan det vara lite olika med olika test. En del test är "torrare" el hur jag ska förklara och reagerar inte lika mkt. Därför kan testen skilja i styrka om man testar flera ggr under kort tid.

• Afasi

Jag testade mig ungefär 6 på kvällen och sen igen kanske runt en och en halv timme senare. Båda testen var tokstarka trots att jag varken hade försökt hålla mig från att kissa under tre-fyra timmar trots att jag druckit massor eller hade morgonurin. Men sen var jag på ungefär bim+3 också så då har man ju lite högre halt av hcg i urinen Glad Lycka till!

• Vickan I
    Afasi skrev 2011-02-12 12:45:38 följande:
    Jag testade mig ungefär 6 på kvällen och sen igen kanske runt en och en halv timme senare. Båda testen var tokstarka trots att jag varken hade försökt hålla mig från att kissa under tre-fyra timmar trots att jag druckit massor eller hade morgonurin. Men sen var jag på ungefär bim+3 också så då har man ju lite högre halt av hcg i urinen Glad Lycka till!
    ja precis har det gått en tid kan man kissa när som helst och även dricka innan då hcg-nivån ändå är så hög då.
    (¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • realist

Jag plusade supersvagt med morgonurin. Det blev ett tydligare test lite senare på dagen hos BM och ytterligare ett par timmar senare var det väldigt tydligt när jag testade hemma. Så för mig verkar det bli starkare på eftermiddagen/kvällen.
    Har testat flera ggr med samma resultat. Svagt på morgonen med koncentrerad urin och starkare på kvällen med mer utspädd urin.  

• Sommi
    realist skrev 2011-02-12 18:40:00 följande:
    Jag plusade supersvagt med morgonurin. Det blev ett tydligare test lite senare på dagen hos BM och ytterligare ett par timmar senare var det väldigt tydligt när jag testade hemma. Så för mig verkar det bli starkare på eftermiddagen/kvällen.
    Har testat flera ggr med samma resultat. Svagt på morgonen med koncentrerad urin och starkare på kvällen med mer utspädd urin.  
    Vad intressant! Då kanske det inte bara är jag?! Har testat i helgen - lite starkare men fortfarande svagt - testade med RFSU för första gången - fick neg i lördags och svagt svagt streck idag vid lunch...fortfarande förvirrad - längtar tills mitt paket från Testlagret kommer så kan jag testa varje timme i en vecka framåt ;)
  • dixie81

Jag tycker jag gjorde det! Kändes urskumt :) såhär i efterhand känns det som jag flippade totalt, alltså hålla på att testa flera ggr per dag? VARJe dag? Tur min kille inte visste något :) Men såhär är det: Ett plus är ett plus och testen är olika så man ska inte haka upp sig på minimala färgförändringar. Vilket ju jag gjorde. Och fotade allt flera gånger, har en liten exposé av bilder i mitt galleri, alla TL tester. Den gången slutade det i ma/mf men det hade ju absolut ingenting med färgen på teststrecken att göra. GRATTIS till din graviditet!!!

• Sommi
    dixie81 skrev 2011-02-13 21:00:50 följande:
    Jag tycker jag gjorde det! Kändes urskumt :) såhär i efterhand känns det som jag flippade totalt, alltså hålla på att testa flera ggr per dag? VARJe dag? Tur min kille inte visste något :) Men såhär är det: Ett plus är ett plus och testen är olika så man ska inte haka upp sig på minimala färgförändringar. Vilket ju jag gjorde. Och fotade allt flera gånger, har en liten exposé av bilder i mitt galleri, alla TL tester. Den gången slutade det i ma/mf men det hade ju absolut ingenting med färgen på teststrecken att göra. GRATTIS till din graviditet!!!
    Jättetack för Grattis - men - jag vågar inte hoppas då jag haft blödningar ( sparsamma och ej smärtsamma) och de svaga plussen kan bero på tidigare missfall i värsta fall - därav min testgalenhet tror jag! Ville se om plussen blev svagare - vilket de blev ett tag för att sedan för att sedan nu öka lite. I den bästa av världar så är det ev en ny grav på G - men jag vet inte - ska ta mod till mig och kolla upp det hos läkaren denna vecka - om plussen blir helt superneg alla tider på dygnet - då är det nog kört! :(

Det är oerhört spännande och oroligt på samma gång - kan inte låta blir att testa mig 3 ggr om dagen! Och med Äl-stickor också - trodde aldrig jag skulle bli så här besatt!;)
Svar på tråden Någon som plussat starkare på kvällen?