Dragit ut en tand - orolig...
Hej i tisdags drog dom ut tand nr 7 (inte en visdomstand) i överkäken på mig. Det var en riktigt stor tand och dom fick dra med våld i omgångar. Det tog ungefär 3 min innan den var ute helt.
Är det normalt att hela min käft nu luktar ruttet? Hålet ser ut som mögelost btw 
Det är den värsta lukten jag känt. Luktar verkligen skit och smakar beskt.
Har varit försiktig med att skölja och tandborstning. Borstade och sköljde riktigt ordentligt igår. Men var försiktig på hålet.
Kändes bra....men efter typ 5 min så sipprar det där äckliga ut i hela munnen igen.
Och så till mitt andra problem:
Dessutom så har jag fått väldigt ont i tänderna som sitter bredvid hålet och i synnerhet min visdomstand (tand nr 8 som sitter längst bak såklart). Den sitter lite snett men jag har aldrig haft problem med den förens nu.
Den ömmar jättemycket när man trycker lite lätt på den. Den gör väldigt ont. Och det ömmar i mitt käkben.
Själva såret där jag hade min tand förut gör inte ont alls, lite ömt kanske.
Och tand nr 6 är också lite öm. Men den ensamma visdomstanden gör mest ont.
Kanske ska tillägga att den hade ett litet hål i sig som dom ville laga innan dom drog ut tanden bredvid.
Min egna teori är att dom stött sig på dessa tänder när dom skulle ta ut tand nr 7 med våld.
Och att det kanske inte är så konstigt att det ömmar i tänderna som sitter bredvid. Men jag är rädd att tandextrationen retat upp min visdomstand som vuxit ut lite snett. Kan den få för sig att vilja ta den utrdragna tandens plats? Kan jag fått en infektion i visdomstanden som gör skitont?
Visdomständer är ju för tusan helt värdelösa.... ;(
Hur ska jag göra med min dåliga andedräkt? Vågar jag skölja med bakteriedödande eller ska jag låta det hela ha sin lilla gång?